Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De Customer Leader
De Customer Leader
Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is hoogleraar aan TIAS School for Business & Society. Zijn specialisatie betreft strategische marketing en innovatie, voornamelijk in B2B- en dienstenorganisaties. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Auteur van o.m. De Customer Leader (2024). 

Meer over de auteurs
Als je weet wat de job to be done is, kun je dat aanbieden Bas Hakker 3 april 2024 Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’ Lees het volledige artikel
Rudy Moenaert, Henry Robben

De Customer Leader

Leiderschapsgids voor het bouwen van een grootse business

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789493282407
Voormalig top 100Totaal 7 dagen
Verkooppositie 2967Hoogste positie: 93
Paperback | NL € 34,99 Paperback | EN € 34,95 E-book | EN € 24,99
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
34,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Ruim je boekenkast op! De Customer Leader maakt jouw favoriete managementboeken overbodig. De Customer Leader zit boordevol actie, leest als een trein en zet je met beide benen op de grond. Het helpt je om waarde te definiëren, de arena waarin je concurreert te analyseren, een succesvolle waardepropositie te ontwikkelen en een klantgedreven organisatie te bouwen.

De Customer Leader gaat over leiderschap, klanten en het creëren van een grootse organisatie. Het behandelt de belangrijkste vraag die iedere ondernemer en manager zich moet stellen: welk strategisch en organisatorisch leiderschap heb ik nodig om mijn organisatie en al haar stakeholders naar een betere plek te leiden?
Customer Leadership biedt zowel een doel als een privilege. Het doel is om waarde te creëren voor anderen; het privilege is waarde creëren voor jezelf.

Rudy Moenaert (TIAS School for Business & Society) en Henry ­Robben (Nyenrode Business Universiteit) laten zien dat het creëren van een grootse business áltijd start bij de klant. Om écht te slagen moeten klanten de organisatie volgen. Maar échte leiders volgen ook hun klanten, precies omdat klanten de grootste mogelijkheid vormen om een grootse business te bouwen.

Om het hedendaagse rookgordijn van kansen en uitdagingen het hoofd te bieden, heb je de juiste instrumenten nodig. De auteurs ontwikkelen in De Customer Leader eenvoudige maar krachtige instrumenten gebaseerd op hun consultancy, executive onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, waarmee je zelf een Customer Leader wordt!

Trefwoorden

customer leadership   klantgerichtheid   leiderschap   customer experience   waardeproposities   waardecreatie   businessmodellen   businessmodel   strategie   waardepropositie   marketing   klantervaring   customer leader canvas   marktbenadering   klantwaarde   ambidexteriteit   stakeholders   stakeholdermanagement   innovatie   klantinzicht   organisatie   purpose   concurrentiekracht   digitalisering   digitale transformatie   concurrentievermogen   klantsegmentatie   organisatieverandering   marktstructuren   customer journey  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493282407
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:S2 Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
De Customer Leader - ‘Waardevolle inzichten, tools en nieuwe ideeën’
Marije Teerling | 18 september 2024
‘De Customer Leader’ van Rudy Moenaert en Henry Robben biedt een nieuwe kijk op hoe organisaties klantgericht kunnen opereren. De auteurs presenteren praktische modellen en strategieën die helpen om waarde te creëren voor klanten en andere stakeholders. Aan de hand van de analogie van de arena en verschillende rollen van  organisaties nemen ze je mee door jaren kennis en ervaring rond strategie, management en marketing.
Lees verder
recensie
De Customer Leader - ‘Inspiratie voor marketingstrategie’
Jeanine Dijkhuis | 17 mei 2024
De inhoudelijke thema’s in ‘De Customer Leader’ zijn niet nieuw, de modellen ook niet, maar een nuttig boek is het wel. Want in tijden van fragmentatie van het marketingvak, is het zinvol dat er Nederlandstalige ambassadeurs zijn die de traditionele marketingstrategie aanhangen en hierover een eigentijds boek schrijven.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Als je weet wat de job to be done is, kun je dat aanbieden
Bas Hakker 3 april 2024 Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
Artikel lezen

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is gewoon hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketing & Customer Management op TIAS. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van De Customer Leader (2024), The Customer Leader (2022), Marketing met Ballen (2016), Marketing Strategy & Organisation (2011), Visionaire Marketing (2003) en auteur van De pijn van het ondernemen (2012). Hij publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science, Journal of the Academy of Marketing Science en Journal of Product Innovation Management. Rudy is een fervent supporter van voetbalclub Club Brugge, houdt van e-mountainbiken en van lekker eten en goede wijn. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via LinkedIn (Rudy Moenaert) en X (@moenaert). Lijfspreuk: "Du choc des idées jaillit la lumière."

Andere boeken door Rudy Moenaert

Bekijk alle boeken

Over Henry Robben

Henry Robben (henryrobben.com) is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Hij heeft verschillende managementposities en -rollen bekleed aan de universiteit en heeft diverse onderzoeks- en onderwijsprijzen gewonnen. Hij is geboren in Winnipeg (Canada) en opgegroeid in het zuiden van Nederland. Altijd bereid om te reizen (hint!), hij is gasthoogleraar geweest over de hele wereld (behalve in Oceanië, hoort, zegt het voort!). Zijn consultancy geeft hem het nodige houvast voor het echte leven. Hij is vader van drie prachtige jonge mannen, Martijn, Loek en Chiel, die zijn lust en leven zijn. Enthousiast over fietsen, wandelen, Oranje, lezen, first person shooters en schrijven, probeert hij te genieten van de goede dingen in het leven. Hij is ook een aspirant-romanschrijver en probeert bas en ukelele te spelen, maar heeft op al die gebieden geen enkel talent. Samen met Rudy Moenaert schreef hij onder Visionaire Marketing, Marketing Strategy and Organisation, Marketing met Ballen en The Customer Leader. 

Andere boeken door Henry Robben

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 13
Over de auteurs 16

Proloog: Het doel van de Customer Leader 17

DEEL I Grootse waarde 23
- Het Customer Leader Canvas 24
De bedrijfslicentie (de focus van deel I) 26
De arena waarin je optreedt (de focus van deel II) 27
De waardepropositie om de klant te winnen (de focus van deel III) 29
De middelen om het waar te maken (de focus van deel IV) 30
- De Balans van Vooruitgang en Investeringen 32
Vooruitgang: voor wie? 32
Klanten 33
Eigenaars 34
Medewerkers 36
Zakenpartners 37
Maatschappij 39
De balans opmaken 43
- De Stairway to Greatness 46
Niveau 1: het moeras 47
Niveau 2: onderscheiding in de lintjesregen 48
Niveau 3: maak winst 52
Niveau 4: weerstand tegen concurrentie 55
Niveau 5: momentum behouden 58
Niveau 6: buitengewone resultaten 61
Niveau 7: echt groots 63
Innoveren en kiezen 70
-Reflectie 72
-Het opstellen van het Customer Leader Canvas 73

DEEL II Je klant daadwerkelijk begrijpen 77
- Je klanten begrijpen 78
Vier marktstructuren 78
De job to be done 84
360° in het echte leven 86
Segmenten helpen je te navigeren door de markt 88
- Inzicht in de moderne arena 92
Markten worden arena’s 92
iCannotSee 94
De krachten die digitale fluïditeit veroorzaken 98
Door de arena navigeren 103
- Customer intelligence 107
GOOYO: get out of your office! 107
Een nieuw jasje voor het paradigma 111
Big Brother 114
- Reflectie 117
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 118

DEEL III Een winnende propositie 121
- Twee essentiële vragen 122
Waar willen we concurreren? 122
Hoe willen we concurreren? 125
- De Uitvinder: het creëren van klassiekers 133
Prestatie is alles 133
Wel of niet pionieren? 135
- De Magiër: de kracht van wóóów! 137
Memorabele ervaringen 137
Ben jij EPIC? 139
- De Steward: de klant begeleiden 142
De reis van de klant 142
Online gaan 143
May the force be with you 146
- De Koopman: de fijne kunst van geven en nemen 149
Waarde is een perceptie 149
Bescherm je winst! 151
De prijs moet kloppen 153
- De Monarch: de software van het brein 156
Geloven is zien 156
Koninklijke branding 158
Een heel nieuw spel 161
- Kiezen om te winnen 165
Ideeën aan de man brengen 165
De marktkans: pak de prijs 167
Concurrentievermogen: kunnen wij winnen? 168
Toewijding: wat is er nodig om alles te laten werken? 169
Hefboomwerking: wat zijn de overloopeffecten? 170
- Reflectie 171
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 172

DEEL IV De klantgedreven organisatie 175
- Ambidexteriteit 176
- Het Bedrijf: de exploitatie van het heden 179
De architectuur van je bedrijf 179
Het optimaliseren van kernprocessen 182
De juiste mensen 185
De intelligente onderneming 190
- Het Lab: de exploratie van de toekomst 194
Punt A en punt B 194
De innovatieportfolio 195
Puntje moet wel bij paaltje komen 198
De innovatieve organisatie bouwen 200
- Het Atelier: de transformatie van je organisatie 204
De noodzaak zien 204
Start de transformatie 206
Volhouden! 208
- Op zoek naar de Customer Leader 210
Verbinding met stakeholders 211
Ontdek de bronnen van vooruitgang 215
Breng de organisatie in beweging 217
- Reflectie 220
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 221

Epiloog: het privilege van de Customer Leader 222

Eindnoten 227

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Waarom Ben Ik Accountant
    Richard Knops
    Waarom Ben Ik Accountant
    € 14,95
  • De kunst van het meebewegen
    Rienk Stuive
    De kunst van het meebewegen
    € 20,99
  • Marketing met ballen
    Rudy Moenaert
    Marketing met ballen
    € 35,95
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Customer Leader

        De Customer Leader
        Rudy Moenaert , Henry Robben
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De Customer Leader

        Verwijder uw beoordeling