Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.

Karin de Zwaan | 7 oktober 2021 | 1-2 minuten leestijd

Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Ook een impactvolle waarde voor het vak en de praktische toepasbaarheid zijn criteria die de jury meeneemt.

Juryvoorzitter Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School, is opgevallen dat er dit jaar veel boeken zijn verschenen met aandacht voor de digitale transformatie en strategie: 'Marketeers zijn de afgelopen jaren geconfronteerd met drastische veranderingen in het zoek- en koopgedrag. COVID-19 heeft het digitale transformatieproces enorm versneld. Niet alleen binnen B2C, maar met name binnen B2B zijn hele grote verschuivingen gaande die zowel kansen als bedreigingen opleveren. Het is voor marketeers belangrijker dan ooit om het voortouw te nemen in de digitale transformatie.'

negen genomineerden

Act Human -  Karel Demeester, Sarah Steenhaut, Jan Callebaut (LannooCampus)

Bouw een succesvolle online marktplaats - Wout Withagen, Joost Gielen (Boom)

Business Model Shifts, Patrick van der Pijl (Boom)

De strategie van de kreeft - Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout (Van Duuren)

Impact door Innovatie - Annelies Huisingh (Van Duuren)

Marktonderzoekdesign - Iris van Hest (Boom)

Uit het transformatiemoeras - Menno Lanting (Business Contact)

Why winners give it all - Ed Stibbe (Van Duuren)

Zoonotic - Carole Lamarque (LannooCampus)

Winnaar

Op donderdag 25 november wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een interactieve avond in de Amsterdam RAI.

Deel dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden