

Clo Willaerts is al meer dan twaalf jaar actief als internetprofessional. Bij Sanoma Magazines Belgium runt ze de businessunit die bedrijven helpt om meer te halen uit social media.
Meer over Clo WillaertsHet Conversity Model
Winst maken met social media
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789020996838Samenvatting
Dagelijks doen miljoenen mensen een beroep op social media om allerhande redenen: als antwoord op de information overload, om te zoeken naar een nieuwe job... Sommigen hopen er zelfs een nieuwe liefde te vinden. Tegelijkertijd zijn ze ook op zoek naar de meningen van anderen om te beslissen waaraan ze hun geld uitgeven. Bedrijven zagen die mensen vroeger als de doelgroep, de consumenten of zelfs de prospecten. Nu maken die consumenten gebruik van Facebook, Twitter, blogs en YouTube om deel te nemen aan miljoenen conversaties. Conversaties die al dan niet waardevol zijn.
Hoe kunnen bedrijven luisteren naar die conversaties en ze opvolgen zonder er hoofdpijn van te krijgen? Hoe kunnen ze hun plaats in social media veroveren om zo te vissen waar de vissen zwemmen? Hoe kunnen ze hun activiteiten in social media afstemmen op hun bedrijfsdoelstellingen? En wat moeten bedrijven doen nu social media de klassieke manier van zakendoen en het personeelsbeheer onherroepelijk veranderd hebben?
Internetspecialiste Clo Willaerts biedt overtuigende en praktische antwoorden op deze vragen. Aan de hand van haar conversitymodel en een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden legt ze uit hoe bedrijven conversaties kunnen beïnvloeden en omzetten in conversies. Resultaat? De return on investment die iedereen wel ziet zitten: lagere kosten en meer winst.
Specificaties
Inhoudsopgave
1 Social media zijn geen sociale netwerken
-Sociale netwerken
-Social media
-Online communities
-Virale marketing
2 Social media en de bedrijfswereld
-Waarom tijd, geld en middelen steken in social media?
-Klantgerichte tactieken
-Digitale lichaamstaal
3 Het Conversity-model
-Observatie
-Conversatie
-Conversie
-Innovatie
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan