Lees verder
Dr. Marc Baaij is associate professor strategisch management aan de Rotterdam School of Management (RSM) van de Erasmus Universiteit en verzorgt voor managers en professionals trainingen over de methode en technieken van de toonaangevende (internationale) managementconsultancies.
Meer over Marc BaaijDe consultancymethode
Van probleem tot oplossing
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789052618678Samenvatting
Wilt u ook beter en sneller complexe problemen oplossen (en kansen pakken), net als de toonaangevende mondiale managementconsultancybureaus? In 'De Consultancymethode. Van probleem tot oplossing' vindt u een uitgebreid en rijk geïllustreerd stappenplan van de methoden en technieken van de bekende bureaus. Hiermee kunt u direct in uw eigen praktijk aan de slag!
· Hoe benutten we de kansen van opkomende markten om duurzaam en winstgevend te groeien?
· Hoe moeten we reageren op de prijsverlaging van onze grootste concurrent?
· De directie heeft een plan gemaakt dat gedoemd is te mislukken; wat moet ik doen?
'De consultancymethode' helpt u dergelijke vragen doeltreffend te beantwoorden door ze eerst op te delen in eenvoudigere deelvragen en daar mogelijke antwoorden voor te formuleren, die de basis vormen voor uw analyse. Deze methode is in het bijzonder geschikt als de vragen complex zijn en nog niet helder in kaart gebracht, als er een overvloed aan data is, als belanghebbenden dwarsliggen, of als er grote tijdsdruk of onzekerheid is.
Internationale topmanagementconsultants hebben het succes van deze methode in het bedrijfsleven en de not-for-profitsector aangetoond. 'De consultancymethode' laat met een gedetailleerd stappenplan zien hoe u deze methode in uw eigen praktijk kunt toepassen. Praktijkvoorbeelden van vooraanstaande ondernemingen illustreren elke stap en de bijbehorende technieken.
www.consultancymethode.nl
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marc Baaij
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding en overzicht
Deel I Definieer het probleem (de kans)
1. Wat is de resultaatskloof?
2. Waar is de resultaatskloof?
3. Waarom bestaat de resultaatskloof?
Deel II Ontwikkel de oplossing
4. Wat zijn de mogelijke oplossingen?
5. Wat is de beste oplossing?
Nawoord
Samenvatting
Bijlage A: Regels voor logisch structureren
Bijlage B: Raamwerken voor analyse
Referenties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan