De hoge eisen die mensen zichzelf vaak stellen als zij een pitch of presentatie moeten geven, samen met de vaak hoge maatschappelijke verwachtingen, maakt dat het zo belangrijk is dat je stevig in de schoenen staat.
Dit boek is daarvoor dé oplossing.
Ontelbaar
Ontelbare boeken zijn er wereldwijd verschenen over ‘presenteren’. Veelal gaan ze over hoe je moet gaan staan en hoe je de powerpoint inzet. Dit boek, Effectief pitchen & presenteren, gaat vele stappen verder. Je leert met dit boek authentiek en overtuigend te pitchen en presenteren:
In kleine & grote groepen.
In korte & lange tijdsmomenten.
In offline & online situaties.
Die complete aanpak was er nog niet.
Praktijksituaties
27 praktijksituaties worden in het boek praktisch en compact uitgewerkt. Van een korte elevator pitch in een 1-1 gesprek op een netwerkbijeenkomst tot een kort voorstelrondje voor een grote groep mensen. En van een ´verkoop-jezelf´-presentatie in een belangrijk sollicitatiegesprek tot een voor jou belangrijke lange presentatie voor een groot publiek.
Young professional
Het boek is handzaam, prettig leesbaar en makkelijk te navigeren. In 128 waardevolle pagina’s word je als young professional verder geholpen in je persoonlijke ontwikkeling. Een praktijkgericht handboek dat je erbij wil pakken ter voorbereiding op dat voor jou zo belangrijk pitch- of presentatiemoment. Daarnaast bevat ieder boek een unieke gedrukte code waarmee de lezer toegang krijgt tot een waardevolle website met talloze ‘how to’-video’s, tools en inspiratie-materialen van. Zo vind je er highlight-video’s van ieder hoofdstuk uit het boek.
Knowhow
Koninklijke Boom Uitgevers vroeg mij vorig jaar om mijn jarenlange knowhow over effectief en succesvol pitchen en presenteren, opgebouwd in de top van het Nederlandse bedrijfsleven, ‘op papier’ te zetten. Ik ben er trots op dat het boek er nu ligt. Daar waar ik zelf jaren over heb gedaan om te leren en te ontdekken hoe je een impactmakende onvergetelijke top presentatie kunt geven, is nu bereikbaar voor de groep die het zo nodig heeft. Een praktijkboek waarmee je overtuigend je podium kunt pakken. Voor alle young professionals van Nederland. Mijn missie: ieder mens verdient een podium en een pitch. Ieder mens is het waard om gezien en gehoord te worden. Naast de ontelbare praktische tips, tools, technieken en ‘trucs’ gaat dit boek vooral ook over zelfbewustzijn en eigenwaarde. Daarom is mijn motto: Stap op de zeepkist! En pak je podium!”