Het eerste uur is een investering voor de rest van de dag (en werkend leven) . Het bestaat uit het leren snellezen en timemanagement. Paul van der Velde leidt je in een handzaam boekje in in de basics van snellezen met het boekje SmartReading. Lees een boek per uur.
Veel nut zul je ook beleven door per dag in 18 minuten je eigen tijdsbesteding onder de loep te nemen. Peter Bregman geeft een handzame set regels in 18 minuten: Een revolutionair nieuw plan: manage je leven in 18 minuten per dag.
Zo nu eerst tijd voor een bakkie en keuzes maken uit het volle lesprogramma dat middels de series Digitale trends en tools in 60 minuten - Serie van 7 boeken van Haystack en In 90 minuten (http://www.managementboek.nl/zoeken?sort=verkooppositie&fq=serie:%22in+90+minuten%22) van Boom/Nelissen te nuttigen is. U mag daar nu voor de volgende 2,5 uur keuzes uit maken.
Dan tijd voor reflectie. Goed op zo’n drukke leerzame dag. Vijf minuten voor jezelf van Jeffrey Brantley en Wendy Millstine zorgt voor de benodigde inspiratie. Verse salade en sap erbij want na de lunch is inslapen geen optie. We pakken de leerzame draad op met MBA in 80 minuten. Een hele dag luisteren naar Ben Tiggelaar is voor trage watjes. Richard Reeves en Robert Knechel stomen u door een crashcourse leiderschap, strategie en duurzaamheid. Met humor.
Een kopje thee en twee uur voor uzelf uit de eerder genoemde twee reeksen. Plaats uw ervaringen op Facebook.
We houden natuurlijk de tijd scherp in de gaten. De laatste 5 minuten zijn weer voor de eerder genoemde Jeffrey en Wendy. In Vijf minuten voor jezelf na een lange dag kunt u rustig aan huis en haard gaan denken
Ter afsluitingen voor hen die zich na acht uur werken (en al naar huis gaan) schuldig gaan voelen: Ik ben om zes uur thuis van Violet Falkenberg geeft u aan hoe complex het eigenlijk allemaal is. Druk kantoorwerk, in combinatie met gezin en sociaal leven uitvoeren. Hopelijk heeft deze dag u veel handvatten geboden.
Over Bertrand Weegenaar
Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business.