OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2722463

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    23 resultaten
    recensie
    Psychologie
    21 september 2021
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Een managementboek over schaamte? Waarom hoor ik je denken? Na het lezen van het pareltje Nooit meer doen alsof - Denk je schaamte om en maak het je kracht van Aukje Nauta weet ik wel beter.
    recensie
    Verandermanagement
    7 oktober 2020
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Aangezien ik zelf veel vanuit de ‘basis' van veranderkunde werk (daarmee bedoel ik het gedachtegoed van de Caluwé en Vermaak), ben ik benieuwd naar de nieuwe ‘take' op de aanpak van verandering die Veranderkompas belooft.
    recensie
    Algemeen management
    25 augustus 2020
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    In eerste instantie heeft de cover van Slimmer met het systeem wat weg van een ICT boek voor dummies. De binnenkant zal je dan ook verrassen. Imre Tijsse Klasen heeft namelijk als missie om met dit boek een toegankelijke blik te werpen op systemisch werken in organisaties. Eens kijken of dat gelukt is.
    recensie
    Leiderschap
    29 juli 2020
    Marthe van der Molen
    3-5 minuten leestijd
    Net als de kracht van kwetsbaarheid van dezelfde auteur, is Durf te leiden van Brené Brown ook een prachtige reis van zelfreflectie en waardevolle inzichten.
    recensie
    Coaching en trainen
    31 maart 2020
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Het team is de meest effectieve eenheid om uitzonderlijk resultaat en werkgeluk te verkrijgen. Teamcoaches hebben een mooi beroep.' Een quote die goud waard is en waar Martijn Vroemen zijn boek mee begint.
    recensie
    Algemeen management
    7 januari 2020
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    Je runt de tent niet alleen. Banach noemt in Organisatievibe zes factoren die als het ware de tentstokken van de tent vormen. Zonder al deze factoren is de tent minder stabiel, minder groot, minder warm en/of minder hoog.
    recensie
    Non-profit
    10 december 2019
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    Werkvuur. Een titel die tot de verbeelding spreekt: het aanwakkeren van vuur en passie op of voor het werk? Ik verwacht een praktisch boek over hoe ik het werkvuur bij mezelf en anderen verder kan aanwakkeren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 oktober 2019
    Marthe van der Molen
    3-5 minuten leestijd
    Tijdens je studie leer je ontzettend veel, vooral heel veel wetenschappelijke theorieën en tegenwoordig leer je ook wel het één en ander over samenwerken in projectgroepen.
    recensie
    Advisering
    18 september 2019
    Marthe van der Molen
    4-5 minuten leestijd
    Via een gezamenlijke concullega kwam ik in contact met Machiel Willemsen. Zijn passie en enthousiasme over intern adviseren werkten aanstekelijk en ik was vanuit zijn bevlogenheid dan ook benieuwd hoe dit terug te vinden zou zijn in het boek dat hij schreef samen met Noelle van der Hagen.
    recensie
    Verandermanagement
    26 april 2019
    Marthe van der Molen
    recensie
    Mens en maatschappij
    26 juli 2018
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Je moet even flink de tijd nemen voor Homo Deus van Harari, dat mag gezegd worden. Het is geen makkelijke kost. Ik heb het vaak weggelegd en het is zeker geen boek wat je even tussen de bedrijven door leest.
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2017
    Marthe van der Molen
    3-4 minuten leestijd
    Het heeft me altijd gefascineerd hoe mensen vanuit een staat van floreren vast kunnen komen te zitten of niet meer op de top van hun kunnen zijn. En ook dat er eigenlijk nooit over gesproken wordt. Hoe komt dat toch?
    recensie
    Psychologie
    19 mei 2017
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Ben je op zoek naar een praktisch, klein en lekker lezend boek over (werk)geluk? Dan heb je geluk! Geluk is D.O.M. van geluksprofessor Patrick van Hees is een aanrader. Het boekje is bondig, leuk én verassend volledig en bevat de belangrijkste manieren om aan je eigen geluk te werken.
    recensie
    Verandermanagement
    26 augustus 2016
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Verandermoe. De titel doet vermoeden dat het boek gaat over organisatieverandering en het omgaan met weerstand. Deze belofte wordt deels waargemaakt. Het is veel meer een boek over leiderschap. De lezer zal tot de ontdekking komen dat de oplossingen voor het managen van verandering en het omgaan met weerstand ergens anders beginnen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 mei 2016
    Marthe van der Molen
    3-5 minuten leestijd
    Het thema floreren boeit mij al geruime tijd. Het vertrouwen geven aan en het verantwoordelijkheid nemen van medewerkers. Centraal in dit gedachtegoed staat werkplezier. Dit is de smeerolie waarmee eigenaarschap echt werkt.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 juli 2015
    Marthe van der Molen
    Als adviseur werk ik regelmatig met groepen en ben ik altijd op zoek naar nieuwe werkvormen of manieren om mensen in organisaties met elkaar te laten samenwerken of bijvoorbeeld inzichten op te laten doen over eigen gedrag of groepsdynamica. Ik had hierbij behoefte aan nieuwe inspiratie en was in het bijzonder geïnteresseerd naar werkvormen waar echte fysieke beweging een rol speelt.
    recensie
    Leiderschap
    22 april 2015
    Marthe van der Molen
    Ik ben al een tijdje mijn eigen leiderschapsstijl aan het onderzoeken en aan het verkennen welke leiderschapsstijl ik nodig heb van mijn leidinggevende. Persoonlijk doel is daarnaast ook om mijn creativiteit meer terug te laten komen in mijn werk. Door de combinatie van beide, viel mijn oog op ‘De kracht van de creatief leider’ van Marc Geerts.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2015
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Regelmatig zie ik als adviseur vraagstukken die gaan over het handen en voeten geven aan strategie of het realiseren van organisatiebrede doelstellingen. Ik verbaas me dat de klant vaak niet op nummer één staat in discussies over de strategische richting of in de vormgeving van ‘interne’ processen. Ik was dan ook nieuwsgierig naar een boek dat mij effectieve tools kon aanreiken om organisaties echt duurzaam te laten werken aan een betere klantervaring. Daarom koos ik ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    recensie
    Verandermanagement
    6 maart 2014
    Marthe van der Molen
    Vermoeid van een dag skiën lig ik in bed. Er is geen televisie op de kamer en ik voel mij genoodzaakt toch maar te beginnen aan dat managementboek over organisatieontwikkeling wat ik graag wilde recenseren. In de waan van de dag is dat blijven liggen. Het einde van 'Het et-cetera-principe' blijkt gelijktijdig geruststellend en frustrerend...
    recensie
    Psychologie
    10 januari 2014
    Marthe van der Molen
    Ditmaal had ik zin in een niet al te inhoudelijk en lekker weglezend boek. Zo eentje die je er even bij pakt voor het slapen gaan of openslaat op het strand tijdens een welverdiende vakantie. Dit verzameld werk van Ben Tiggelaar leek me hier uitermate geschikt voor, aangezien een verzameling van korte verhaaltjes of columns makkelijk weggelegd kan worden. Bijkomend voordeel is dat de columns groot genummerd zijn. Wanneer je ogen onverhoopt dichtvallen weet je daardoor vaak nog waar je bent gebleven.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden