OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 3067257

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    16 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    13 augustus 2013
    Joris Arts
    In het pakket 'Leaders of the 21st Century' zitten 3 DVD's met inspirerende interviews met kinderen uit verschillende werelddelen. Zij praten over Leiderschap, Dromen& Doelen en Teamwork. De set is onder andere bedoeld om te gebruiken als opwarmer voor een bijeenkomst, maar ook om met elkaar in discussie te gaan over deze onderwerpen. Door de oprechte en authentieke antwoorden van de kinderen, lukt dit verbazingwekkend goed.
    recensie
    Internet en social media
    18 mei 2012
    Joris Arts
    #Volgjemenog? is anders dan andere boeken over social media. Geen instructies hoe je je moet inschrijven op Facebook, geen vergelijking tussen Twitter en Yammer. Tom Gouman belicht juist een aantal (sociologische) onderwerpen die ik nog niet was tegengekomen in de toch al behoorlijke stapel boeken die ik in de kast heb staan over dit onderwerp. Niet onverwacht: de auteur is socioloog en organisatieadviseur.
    recensie
    Verandermanagement
    23 november 2011
    Joris Arts
    1-2 minuten leestijd
    Kent u Snel, Snuffel, Peins en Pieker nog? Het zijn de muizen en minimensjes uit 'Wie heeft mijn kaas gepikt?', de bestseller van Ken Blanchard en Spencer Johnson. Deepak Malhotra heeft in zijn boek 'Ik heb jouw kaas gepikt!' het vervolg op deze bestseller geschreven. Of wellicht kun je het beter 'De andere kant ervan' noemen.
    recensie
    Internet en social media
    10 november 2011
    Joris Arts
    1-2 minuten leestijd
    In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
    recensie
    Internet en social media
    10 november 2011
    Joris Arts
    In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2011
    Joris Arts
    Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
    recensie
    Leiderschap
    10 november 2011
    Joris Arts
    Een van de lastigste zaken van leidinggeven is af en toe bewust niet ingrijpen. Remko Iedema en Bram Wattel beschrijven de interventie 'niets doen' in 'Jeukende handen? Stop ze in je zakken!' Het boek zet me aan het denken, maar laat toch te wensen over.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 oktober 2011
    Joris Arts
    Hoe kun je via Twitter de kans op een baan vergroten? In 'Twitter jezelf naar een baan' beschrijft Natasja Oosterloo heel beknopt hoe je dit doet.
    recensie
    Algemeen management
    17 februari 2011
    Joris Arts
    3-4 minuten leestijd
    In het luisterboek 'De Psychologie van Overtuigen', presenteert Pacelle van Goethem haar theorie over overtuigen. De theorie is er op gebaseerd dat je afhankelijk van je doel een of twee stappen moet zetten om iemand te overtuigen. Eerst iemand laten 'ontspannen', daarna eventueel iemand betrekken. In het luisterboek bespreekt de auteur verschillende manieren dit voor elkaar te krijgen. Rijkelijk voorzien van voorbeelden is het luisterboek een bondige samenvatting van haar boek IJs Verkopen aan Eskimo's. Om het luisterboek echter goed te kunnen volgen, is het lezen van haar boek geen overbodige luxe.
    recensie
    Verandermanagement
    30 december 2010
    Joris Arts
    3-4 minuten leestijd
    In 'De kunst van overtuigen' stellen John Kotter en Lorne Whitehead dat er veel meer tijd gestoken wordt in het ontwikkelen van goede ideeën, dan in het doorvoeren ervan. Zo kan het dat sommige zinvolle ideeën hoe dan ook verworpen worden. In het boek wordt echter duidelijk dat het ook anders kan. Ingeleid door een parabel, vervolgt dit prettig geschreven boek met een uitwerking van de gebeurtenissen in de parabel. Er worden 24 soorten aanvallen op nieuwe ideeën besproken. Per aanval wordt bondig uitgelegd hoe je er het beste op kunt reageren. Indrukwekkend praktisch!
    recensie
    Verandermanagement
    23 december 2010
    Joris Arts
    John Kotter illustreert aan de hand van een aantal goede en een aantal slechte voorbeelden, waarom het zo belangrijk is om mee te blijven veranderen met de wereld om ons heen. De voorbeelden op deze dvd zijn toegankelijk en ideaal om dit besef in uw organisatie te bewerkstelligen. Vervolgens presenteert de bestsellerauteur zijn 8-stappenmodel, zodat u vervolgens ook aan de slag kunt met uw veranderingsproces. Een inspirerende dvd!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 december 2010
    Joris Arts
    3-4 minuten leestijd
    Allan en Barbara Pease bespreken in hun luisterboek 'Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen. Zij doen dit door theorie af te wisselen met illustratieve dialogen tussen de geslachten. Deze zijn erg herkenbaar en werken behoorlijk op de lachspieren. De dialogen geven ook tips om om te gaan met de verschillen. Het luisterboek is niet erg gestructureerd, maar omdat het slechts uit twee cd's bestaat, is het overzicht toch goed te behouden. Al met al een aanrader en niet verkeerd om te laten luisteren aan familie, vrienden en collega's van het andere geslacht in je omgeving.
    recensie
    Non-profit
    7 december 2010
    Joris Arts
    In 'Diagnose 2025' schetsen Philip J. Idenburg en Michel van Schaik hun beeld over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg. Het boek is fraai en rijkelijk geïllustreerd en staat bol van de referenties. Hierdoor krijg je het gevoel dat de auteurs goed hun huiswerk hebben gedaan. Met name het hoofdstuk waarin ze 17 trends in de gezondheidszorg beschrijven maakt het verplichte kost voor leidinggevenden in de zorg. Dit hoofdstuk compenseert ruimschoots voor de laatste helft van het boek, waarin verschillende scenario's voor de toekomst wel erg willekeurig lijken.
    recensie
    Communicatie en media
    24 november 2010
    Joris Arts
    2-3 minuten leestijd
    Prezi is dé PowerPointkiller als we Hedwyg van Groenendaal, auteur van 'Presenteren met Prezi' mogen geloven. In dit vlotgeschreven boek beschrijft zij hoe u uw eerste Prezi maakt. Ze neemt u aan de hand en beschrijft op lekenniveau hoe het programma werkt. Prezi is presentatiesoftware nieuwe stijl, volgens techniek van mindmappen en zeker de moeite van het proberen waard. Als u al ervaring met Prezi heeft, heeft het boek beperkte meerwaarde, maar de website van de auteur met inspirerende links is goud waard.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 november 2010
    Joris Arts
    Netwerken wordt steeds belangrijker, bovendien is het een gemakkelijke en leuke manier om dingen voor elkaar te krijgen. Maar hoe doe je het? Jan Vermeiren heeft 'De netwerkbox' samengesteld. Een rijk gevulde box, met onder andere twee boeken en een luisterboek over netwerken. 'Let's Connect!' en 'Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken' zijn beide bestsellers, maar overlappen enigszins. Bovendien is het niet duidelijk hoe je met de box aan de slag kunt. Hierdoor ontbreekt de synergie. Een gemiste kans!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 september 2010
    Joris Arts
    3-4 minuten leestijd
    Spencer Johnson, bekend van de boeken 'Wie heeft mijn kaas gepikt?' en 'De One Minute Manager', beschrijft in 'Ja of nee' in de vorm van een parabel zijn systeem voor betere besluitvorming. Het boek is net als zijn andere boeken vlot geschreven. Hij bespreekt het systeem systematisch en overzichtelijk en voorziet de verschillende onderdelen van het systeem van duidelijke voorbeelden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden