OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
3 resultaten
recensie
Strategisch management
10 mei 1999
John Caspers
3-4 minuten leestijd
Het is de droom van elke beginnende onderneming: maak een product dat de wereld verandert, of ten minste de markt zodanig op zijn kop zet dat een groot marktaandeel in het verschiet ligt. In de online-wereld zijn Yahoo en Amazon.com inmiddels overbekende voorbeelden.
recensie
Internet en social media
10 mei 1999
John Caspers
Voor sommigen is electronic commerce zeer tastbaar: je kunt er een cursus in volgen, er goed in worden en vervolgens met behulp van checklisten nagaan of je op de juiste manier e-commerce bedrijft. Voor deze mensen is het nieuwste boek van Gerard van Vliet geschreven. Het 'handboek E-commerce' heeft vooral een praktische en Nederlandse inslag, zoals ook uit de titel blijkt. Er moet tenslotte geld verdiend worden, ook op Internet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het boek zich voornamelijk richt op één aspect van e-commerce, namelijk verkoop en marketing via Internet.
recensie
internet en social media
4 november 1998
John Caspers
1-2 minuten leestijd
De digitale economie is geen kwestie van technologie, maar gaat over het opbouwen van nieuwe zakelijke relaties, ondersteund door software. Dat is de invalshoek van dit boek over electronic commerce. Het boek is opgebouwd rondom een aantal praktijkvoorbeelden van succesvolle of spraakmakende e-commerce-implementaties bij grote en kleine ondernemingen. Deze zijn gerangschikt in een aantal categorieën: volledig nieuwe bedrijven en bedrijfsmodellen die alleen op het web bestaan, intranetten, de zakelijke markt, de consumentenmarkt en nog wat onderwerpen zoals planning, management en organisatievraagstukken.