OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 695 van 19.536 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    2 januari 2013
    Nico Melkert
    Het is de laatste alinea in het voorwoord van 'Hoe verliest u een tevreden klant?' die meteen tot scepsis leidt: 'Tot slot: zelfs de meest gerespecteerde bedrijven verliezen soms klanten die ze echt niet hadden willen verliezen. Wij weten wat u kunt doen om dat te voorkomen.' Flauwekul natuurlijk om als auteurs te pretenderen dat je ervoor kunt zorgen dat een onderneming 'nooit meer een key-account verliest'. Zoals ook de ondertitel 'Een strategische verkenning' (over wat loyaliteit van uw klanten werkelijk drijft) weliswaar lekker klinkt, maar de lading van deze zoektocht jammer genoeg niet dekt.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 januari 2013
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Terug naar de bedoeling' is de ondertitel van 'Verdraaide organisaties' van Wouter Hart, op zich is het woord bedoeling een raar woord wat ik niet direct kon plaatsen. Dit werd door het lezen van het boek al vrij snel weggenomen. Het gaat erom dat processen binnen organisaties nogal eens weglopen van wat er nu eigenlijk er mee bedoeld werd.
    recensie
    Coaching en trainen
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    Fan van de praktijkgerichte benadering van het Feedbackspel en Kleintje Feedback van Annemieke Nijman? Grote kans dat je haar laatste twee boeken ook interessant vindt. Met 'Conflicten, hoe ga je ermee om?' en Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk? levert Nijman weer twee heerlijk praktische boekjes af.
    recensie
    Communicatie en media
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    Fan van de praktijkgerichte benadering van het 'Feedbackspel' en 'Kleintje Feedback' van Annemieke Nijman? Grote kans dat je haar laatste twee boeken ook interessant vindt. Met 'Conflicten, hoe ga je ermee om?' en 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?' levert Nijman weer twee heerlijk praktische boekjes af. Luisteren kunnen we allemaal, vinden we. Toch zijn er talloze boeken geschreven over luisteren. Ook Annemieke Nijman draagt haar steentje bij in de vorm van het boekje 'Luisteren, dat is toch niet zo moeilijk?' In minder dan vijftig pagina's weet Nijman duidelijk te maken dat luisteren niet zo makkelijk is als je zou denken. Aan de hand van theorie, illustraties, quotes, voorbeelden en leuke opdrachten biedt de auteur je de kans om uit te zoeken wat voor een luisteraar je bent en geeft ze oplossingen om een goede luisteraar te worden. Houding
    recensie
    Communicatie en media
    2 januari 2013
    Amber Zwartbol
    'Zoals een goede maaltijd het lichaam verzorgt, zo verzorgt een goed gesprek de geest'. Een betere samenvatting zul je niet vinden voor het bijgeleverde boekje 'De kunst van het gesprek, een kleine filosofie', dat bijgeleverd is bij het spel 'Mag ik je wat vragen?' De vrienden Stine Jensen en Leo Wentink delen hun voorliefde voor communiceren. Zo'n vijftien uur per week communiceren zij via Facebook, mail, sms, telefoon en in het echt, zo staat te lezen in hun biografie. Deze liefde is terug te zien in 'Mag ik je wat vragen?'. 40 Kaarten
    interview
    Leiderschap
    2 januari 2013
    Joep Schrijvers
    9-13 minuten leestijd
    In Nederland is hij nog relatief onbekend. Dit in tegenstelling tot in de UK. Hij was er hoogleraar sociale psychologie. Hij werkte mee aan programma’s voor de BBC en Channel 4 en blogt op Psychologytoday.com. Zijn eerste managementboek, in het Nederlands De natuurlijke leider, verscheen dan ook dáár. Hij staat in de frontlinie van de evolutionaire psychologie en past die toe op leiderschap en management. Zijn nieuwste boek Gezag is net uit. Dit keer bij de boekenkast de man die ons kan vertellen of er een managersbrein bestaat of niet: VU-professor Mark van Vugt.
    opinie
    Advisering
    2 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Jos Ahlers is Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5. Hij is eerst jarenlang verbonden geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. In zijn top 3 Marty Neumeier, Bob Garfield en René C. W. Boender.
    column
    1 januari 2013
    Rene ten Bos
    3-4 minuten leestijd
    Mijn schoonmoeder houdt van tollen. Ik ook. Als kind was ik voortdurend met mijn zwarte draaitol en rode snoer bezig. Tollen moet een zekere gothic hebben, zo wist ik, want het grenst aan het magische.
    column
    31 december 2012
    Rene ten Bos
    3-5 minuten leestijd
    Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager stelde een tijdje geleden voor dat mensen die in financiële organisaties werken een beroepseed moeten afleggen.
    interview
    Leiderschap
    31 december 2012
    Jeroen Ansink
    12-16 minuten leestijd
    Hij is waarschijnlijk de bestverkopende managementauteur aller tijden. Kenneth Blanchard heeft al meer dan vijftig boeken over leiderschap geschreven, en heeft genoeg materiaal voor nog eens vijftig meer. Gesprek met een vrolijke, onbevangen, en diepgelovige man. ‘Jezus was de beste One Minute Manager ooit.’
    column
    31 december 2012
    Dirk-Jan de Bruijn
    2-3 minuten leestijd
    Er zijn vandaag de dag helaas nog steeds voorbeelden van klassieke reorganisaties waarbij het denken in structuren, silo’s en organogrammen centraal staat. En dan te bedenken dat een structuur slechts een afsprakenstelsel is dat volledig gebaseerd is op vertrouwen. En als er iemand dat kan weten is het wel de goeroe op structuurgebied: professor Doede Keuning.
    recensie
    Strategisch management
    31 december 2012
    Linda Huijsmans
    Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil. Omdat innovatie steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van zowel bedrijven als organisaties, wordt het tijd dat die naar oog krijgen voor wat klanten willen, stelt Sjors van Leeuwen in Klant in de driver’s seat.
    column
    28 december 2012
    Rene ten Bos
    3-4 minuten leestijd
    Een tijd geleden zat ik een café, ergens in Amsterdam. Ik was alleen en las een boek van een Franse filosoof. In het Frans. Een ouder stel kwam tegenover me zitten. De tafel was er groot genoeg voor. De heer – slank en lang, voorzien van goed onderhouden snor en iets te elegant gekleed voor het etablissement waarin we ons bevonden – stelde een vraag: ‘Meneer, u leest nog Frans. Mag ik u daarmee complimenteren?’
    opinie
    Leiderschap
    28 december 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    In 2011 promoveerde Ad Bergsma op het proefschrift Onvolmaakt geluk aan de Erasmus Universiteit. Hij is wetenschapsjournalist en schreef bijvoorbeeld veel voor Psychologie Magazine, de Volkskrant, NRC Handelsblad en het AD. Hoe ziet zijn top 3 eruit?
    interview
    Leiderschap
    27 december 2012
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Managers hebben te weinig lol in hun werk, vindt Theo Hendriks. ‘Zo rond ons twaalfde jaar maken verhalen plaats voor kennis en wordt fantasie ondergeschikt aan de feiten.’ Daarom schreef hij No Story No Glory.
    column
    27 december 2012
    Rene ten Bos
    3-4 minuten leestijd
    The problem with the French is that they don’t have a word for entrepreneur.’ George W. Bush Jr. Het mooiste citaat van het nog jonge derde millennium moet toegeschreven worden aan de voormalige Amerikaanse president.
    recensie
    Non-profit
    27 december 2012
    Henk den Uijl
    Proefschriften zijn niet altijd leuk om te lezen. Zeker bedrijfskundige proefschriften niet. De methodologische hoofdstukken smeken om te worden overgeslagen, en men is al snel geneigd om alleen de 'management summary' te lezen. Bij 'Zorgvernieuwing' van Annemarie van Dalen is het volledig anders. Dit komt niet alleen door het thema, maar ook door de speelse wijze van schrijven.
    column
    26 december 2012
    Ralf Knegtmans
    2-3 minuten leestijd
    Nieuwe trends stellen toenemende eisen aan (top)talent en leiderschap. Demografische uitdagingen, klimaatveranderingen, digitalisering en mondialisering hebben forse impact.
    interview
    Personeelsmanagement
    24 december 2012
    Erik de Vries
    7-10 minuten leestijd
    Een statische, puur cijfermatige aanpak van Strategische personeelsplanning is niet meer van deze tijd, vindt HRM-specialiste Hanneke Moonen.
    column
    24 december 2012
    Hans van der Loo
    2-3 minuten leestijd
    De druk om te presteren is momenteel groot en de omstandigheden waaronder gewerkt moet worden zijn extreem. De prestatielat wordt alsmaar hoger gelegd. Op tal van terreinen moeten doorbraken worden gerealiseerd. Hoe je dat doet? Door gebruik te maken van de kracht van positieve deviatie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden