Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Marketingthema: Koers houden

De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.

Karin de Zwaan | 7 november 2024 | 1-2 minuten leestijd

Genomineerde Patrick van Thiel schreef Met de stroming mee, en geeft antwoord op de vraag: waar moeten marketeers in 2025 op letten?

Waai niet mee met de trends, maak keuzes

In een tijd van onzekerheid, complexiteit, ambiguïteit en polarisatie doe je als marketeer er goed aan om je hoofd koel te houden. Waai niet mee met de laatste trends en laat je niet 'verblinden' door de kracht van artificiële intelligentie. Pak de leiding en geef duurzaam richting aan het merk en de reputatie waarvoor je verantwoordelijk bent. Een keuze voor twee van de vijf stromingen zoals ik die beschrijf in mijn nieuwste boek helpt je daarbij. 
De vijf stromingen fungeren als paradigma’s. Normaliter zijn paradigma’s impliciet. Maar, door ze samen met je marketing- en communicatie collega’s expliciet te maken én te kiezen voor twee van de vijf stromingen ontstaat als vanzelf meer houvast en grip.
Een keuze voor twee stromingen is een pragmatische keuze die je helpt bij het navigeren en koers houden in een wereld die continu en razendsnel verandert. De keuze stelt je in staat om met behoud van het DNA het narratief van je merk of organisatie up to date te houden. Merken en reputaties mogen dan complexe constructen zijn, ingewikkeld hoeft het bouwen aan sterke merken en stevige reputaties niet te zijn. Ook niet in tijden van 'transitie'.

Mini-magazine

Om je verder kennis te laten maken met de genomineerde auteurs en hun boeken kun je terecht op deze pagina

Kom ook

Tijdens het event de PIM Marketingliteratuurprijs, kun je ook direct in gesprek met de auteurs. De uitreiking vindt plaats op 14 november 2024, bij Easyfairs in Gorinchem. 
Aanmelden kan hier >

Over Karin de Zwaan
Karin is marketeer bij Managementboek.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden