Patrick van Thiel is merkstrateeg, executive coach, parttime HBO-docent en toezichthouder. Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (met Wil Michels), Innovatie & Succes, Brand-oriented Innovation, BRANDING (met Andy Mosmans) en Met de stroming mee - grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties. Patrick's motto: connecting the dots & finding the missing links.
Meer over Patrick van ThielMet de stroming mee
Grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties
Paperback Nederlands 2024 9789001053444Samenvatting
- Krachtige leidraad op het gebied van merk- en reputatie-opbouw, aan de hand van 5 merkstromingen;
- toegankelijke theorie en handvatten voor de praktijk;
- onmisbare kennis voor iedere marketing- en communicatieprofessionals (in spe).
'Met de stroming mee - Grip op het bouwen van sterke merken en goede reputaties' is een nieuw, handzaam boek waarmee (toekomstige) marketing- en communicatieprofessionals grip krijgen op het merk en de reputatie van een organisatie. Bovendien leren zij hun professionele omgeving te overtuigen van de waarde van merken en reputaties en zo draagvlak te creëren voor een gemeenschappelijke visie, missie en merkstrategie.
Op een toegankelijke manier biedt Met de stroming mee overzicht en inzicht aan de hand van vijf merkstromingen (perspectieven) op branding en reputatie. De lezer leert strategisch én pragmatisch gebruikmaken van deze vijf merkstromingen en de daarbij horende theorieën en modellen.
Deze vijf merkstromingen zijn:
- Positioning-stroming
- Penetration-stroming
- Purpose-stroming
- Peer-to-peer-stroming
- Partner-stroming
De betekenis van deze merkstromingen voor zowel de marketing- als de communicatiediscipline wordt belicht. Deze twee disciplines zijn nauw met elkaar verbonden, maar werken veelal naast elkaar, in plaats van mét elkaar. Met dit boek als leidraad wordt samenwerken makkelijker en leuker, maar ook effectiever. Met als resultaat: een sterker merk en een betere reputatie.
'Met de stroming mee' is geschreven voor marketing- en communicatieprofessionals én hbo-studenten marketing & communicatie (hoofdfase en Associate degree).
Specificaties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan