Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Plezier & prestatie - Speciale editie

Ik geef een 8 'Plezier & prestatie', hét managementprincipe voor organisaties. Toen ik de titel en de korte introductie las, dacht ik, hé totaalvoetbal! De passie en het enthousiasme van de auteurs is terug te vinden in de stijl van het boek zonder dat het stoort.

Arnold van der Beek | 3 november 2003

Het boek leest gemakkelijk, bedient zich van citaten, doseert voorbeelden op een prettige manier en sluit elk hoofdstuk af met het onderdeel 'Stel uzelf de volgende vragen'. Ik raad de lezer aan dit boek ook eens te laten rusten en zich te bezinnen.

Dat is zinvol, want hoe vanzelfsprekend Plezier en prestatie in het werk ook mogen zijn, Pleziermanagement is inderdaad totaalvoetbal. Pleziermanagement is veeleisend, spreekt de (verborgen) talenten van zowel de managers als de medewerkers aan, verbindt en disciplineert.

Pleziermanagement maakt gebruik van instrumenten die toenemend ingang in de bedrijven vinden en geeft deze meer zin met het doel waarde vóór de medewerker te bieden en waarde van de medewerker te ontvangen. Er worden modellen aangeboden die de lezer aansporen over betekenis voor en gebruik in de eigen organisatie na te denken.

Pleziermanagement is voor elke organisatie. Met zekerheid spreekt Pleziermanagement het persoonlijk leiderschap van managers én medewerkers aan. Echter en niet minder belangrijk Pleziermanagement vraagt ook om keiharde resultaten en focus op klanten.

Over Arnold van der Beek
Arnold F.M. van der Beek is oprichter van ReValueSearch, Research Institute for Review and Evaluation.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Jeroen Geelhoed, Hans van der Loo, Salem Samhoud
Plezier en prestatie

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden