Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Plezier en prestatie

Het managementprincipe voor organisaties

Paperback Nederlands 2014 9789462200876
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 575768 dagen in de top 10
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.

'Plezier & prestatie' laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'pleziermanagement' noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.

Dit boek wil (midden)managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & prestatie is daarmee een onmisbaar boek voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.

Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en bevat:
- het succesverhaal van Jumbo Supermarkten en andere aangevulde en nieuwe cases
- nieuwe instrumenten waaronder de 'Plezier & prestatie-praatposter'
- de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland
- nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scoren

Specificaties

ISBN13:9789462200876
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:284
Druk:1
Verschijningsdatum:3-4-2014

Expertrecensies (5)

Renze Klamer | 10 december 2003
Plezier is decadent. Alleen als je echt geld te veel hebt dan ga je zo werken dat het ook nog leuk is. Dit algemene, bijna calvinistische standpunt is inmiddels bijna maatgevend voor ons doen en laten en meestal ook op onze visie op ons werkzame leven en op de organisaties waar we in en voor werken.Lees verder
Jan Dirkx | 3 november 2003
Ik geef een 9 Een feest der herkenning! Zonder in cliché's te willen vervallen geldt dit in belangrijke mate voor dit boek. Het beschrijft heel helder de werking van het mechanisme om organisaties op te stuwen naar meer resultaat en plezier in het werk.Lees verder
Marian Bakker | 3 november 2003
Plezier én prestatie zijn voorwaarden, die ik als 'must' bij werken zie, vandaar dat de overweging om het boek aan te schaffen snel gemaakt was en er gelijktijdig hoge verwachtingen bij ontstonden. In deel 1 wordt verwoord waar 'Plezier & prestatie' staat ten opzichte van andere mensgerichte boeken.Lees verder
Arnold van der Beek | 3 november 2003
Ik geef een 8 'Plezier & prestatie', hét managementprincipe voor organisaties. Toen ik de titel en de korte introductie las, dacht ik, hé totaalvoetbal! De passie en het enthousiasme van de auteurs is terug te vinden in de stijl van het boek zonder dat het stoort.Lees verder
Frans van Schijndel | 29 september 2003
In de inleiding van 'Plezier & prestatie' wordt schematisch weergegeven wat de relatie is met andere boeken op dit gebied (leuk idee!).Het boek heeft 3 hoofddelen. In het eerste deel wordt verteld waarom het zo belangrijk is dat medewerkers plezier in hun werk hebben.Lees verder
Alle expertrecensies (5)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
21 stemmen
14
4
1
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Markt & Strategie bij Breman Installatiegroep. Hiervoor was Jeroen lange tijd partner bij &samhoud. Hij sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg, Briljante businessmodellen in finance en Briljante businessmodellen in food. De rode draad in deze boeken is: waardevolle organisaties bouwen voor en met klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo is expert op het gebied van energiek veranderen. Als adviseur, publicist en spreker richt hij zich op het bevorderen van de kracht waarmee mensen, teams en organisaties in beweging te komen teneinde om uitzonderlijke prestaties te realiseren. Dat doet Hans vanuit betterday. Dit bureau, waar Hans mede-oprichter en mede-eigenaar van is, specialiseert zich in heldere cultuuranalyses, de realisatie van krachtige gedragsveranderingen en gewenste prestatieverbeteringen. Hans van der Loo is schrijver van bestsellers als ‘Waar haal je de energie vandaan?’, 'Kus de visie wakker’, 'Musk Mania (de vijf waanzinnige succesprincipes van Elon Musk)’, 'We hebben er zin in', 'Energy Boost' en 'Vaart maken'.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Plezier en prestatie