De titel van 'Klantencommunicatie' dekt de lading perfect. Daarnaast is de uitvoering verzorgd en is de insteek erg concreet en daarmee direct toepasbaar. De voorbeelden van ondernemers – Vincie van Gils laat die ondernemers zeer authentiek aan het woord – geven het boek kleur. De doelgroep is breed: iedereen die weinig tijd heeft en graag concrete handvatten wil om succesvoller te zijn in het contact met klanten. Zelf zie ik de doelgroep nog breder, studenten kunnen er hun voordeel mee doen. Bijvoorbeeld om zich beter te profileren tijdens hun stage! Het boek is onderverdeeld in de thema's mondelinge communicatie, schriftelijke communicatie en digitale communicatie. Bij het schrijven stond de toepasbaarheid duidelijk voorop. Verwacht dan ook geen onderbouwing van de keuzes van de auteur noch analyses van de diverse gepresenteerde werkwijzen. Het boek bestaat puur uit een verzameling werkbare theorieën, inclusief stappenplannen en checklists. 'Klantencommunicatie' is geschreven door een vakvrouw die duidelijk weet waarover ze het heeft. Haar doel was de verschillende communicatieonderwerpen vanuit de gangbare theorie alsook uit haar eigen ervaringspraktijk, zeer toegankelijk uit te werken. Daar is zij met vlag en wimpel in geslaagd.
Over Tanja Beugelsdijk
Tanja Beugelsdijk is zelfstandig communicatie-expert. Haar jarenlange ervaring in verkoop, marketing, communicatie én branding maakt dat ze binnen deze disciplines de juiste afstemming vindt en daarmee gericht een bijdrage kan leveren aan de verbinding met klanten.