In Zo Zuidas' maak je kennis met het soms venijnige, maar altijd intrigerende leven in de kantoorsoap van de ZoZa's. Ze vertellen ongeremd over de zaken die er wel en die er juist niet toe doen en karakteriseren de belangrijkste spelers die in de Zuidas rondlopen. Zo blijken managementtrainees de ambtenaren van de Zuidas te zijn en de advocaat en accountant zijn net niet dapper genoeg voor de echt dikbetaalde banen. Ook worden de geheimen van het, anders zo gesloten, kantorenbastion aan de Amsterdamse ring onthuld.
Zo gaat het bijvoorbeeld helemaal niet om het werk op de Zuidas. Het werk gaat namelijk vaak helemaal nergens over. Het is vergelijkbaar met een lopende band in een fabriek. Iedere collega draait een ander schroefje aan. Het eindproduct kan een managementpresentatie, balansanalyse of processtuk zijn. De grote bazen kijken af en toe met een schuin oog vanuit de directiecabine of de band een beetje loopt. Een vette leasebak en een dik salaris, dáár gaat het om als je op de Zuidas wilt werken. De auteurs geven niet alleen hun mening over het werk zelf, maar laten je ook zien hoe sollicitatieprocedures verlopen, hoe onontkoombaar netwerkborrels zijn, hoe je jezelf het beste kunt indekken en hoe belangrijk kledingkeuze en promotiestrategie zijn om hogerop te komen aan de Zuidas. En ze gaan in op de competenties om daar te overleven. Eén daarvan is dat je opgeruimd moet zijn, in de dubbele betekenis van het woord. Dit betekent dat niet alleen je werkplek opgeruimd moet zijn, maar ook dat jijzelf altijd opgeruimd bent. Opgeruimd is bij laatstgenoemde een metafoor voor het onderdrukken van menselijke emoties. Geen angst of onzekerheid als je in je eentje een deal moet uitonderhandelen. Bah, zo onvolwassen. Geen gesnotter als je met wat probleempjes in de privésfeer kampt. Voel je je na een afbrandsessie toch een beetje gekwetst, dan mag je best even uithuilen op de wc. De eigen ervaringen van de ZoZa's en die van hun collega's zorgen voor de grappige verhalen in 'Zo Zuidas'. Het leuke is dan ook dat je het niet van voor naar achter hoeft te lezen. Je kunt er prima willekeurig een hoofdstuk uitpikken waar je op dat moment het meest nieuwsgierig naar bent. Tot slot zijn de kantooranekdotes geschreven in populair taalgebruik en op een komische manier geven de ZoZa's tips om te overleven in Corporate Nederland. Leuk voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar het leven in de glazen torens, er willen solliciteren of gewoon als herkenning voor de mensen die er al werken.