Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Meer opens, meer clicks

Opvallend veel bedrijven besteden opvallend weinig tijd aan het structureel en gestructureerd testen van e-mailuitingen! Met het heldere stappenplan van Marc Borgers en Frans Reichardt zullen de resultaten van e-mailcampagnes snel en grondig verbeteren.

Hanneke Tinor-Centi | 2 maart 2016 | 2-3 minuten leestijd

Meer opens, meer clicks biedt een keur aan inspirerende cases van onder meer HotelSpecials, ING, Marktplaats, Microsoft, Philips, Samsung, Viking en Vodafone. Verder bevat het boek veel tips en testvoorbeelden alsmede een handig zevenstappenplan om met testen aan de slag te gaan.

Ontdek welke klantsegmenten het beste responderen, welke dag en welk tijdstip het beste zijn om e-mails te versturen en welke onderwerpregels en pre-headers voor de meeste opens zorgen. Welke proposities en call-to-actions de meeste clicks genereren en welk e-maildesign het beste scoort.

Cadeautje om te prikkelen
Natuurlijk geeft uw recensent niet alle tips weg, maar een paar om te ‘prikkelen' kan geen kwaad. Wist u bijvoorbeeld dat een e-mail van iemand die de afzender kent, vaker wordt geopend? Combineer daarom merk- of bedrijfsnaam met een persoonsnaam. En, wellicht een open deur, maar een waar veel te weinig gebruik van wordt gemaakt: zet eens iets anders in de snippet dan ‘Klik hier voor de online versie'.

Meer opens, meer clicks biedt prima handvatten voor de marketeer die start met testen, maar is zeker ook bruikbaar voor de gevorderde marketeer door onder meer de uitleg over multivariate testen, de Taguchi methode en de uitgebreide formules voor de berekening van betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van testresultaten. De cases van Philips, Samsung en Thermen Busloo illustreren de theorie uitstekend. Kortom, zeker een aanvulling op het enorme aantal marketingboeken dat er al op de markt is gebracht.

Over de auteurs
Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International. Hij werkte als consultant bij Jay Curry Associates, was marketing manager bij een internationale uitgeverij van managementboeken en was lid van het managementteam bij The DM Group/TBWA. Hij is mede-oprichter van internetbureau Stratim Interactive en oprichter van communicatieadviesbureau Holy Cow!.

In 1999 onderscheidde de dm-brancheorganisatie DMSA hem met een 'Veer' voor zijn werk achter de schermen. Een vakjury nomineerde hem voor de titel 'DM Man van het Jaar'. Tegenwoordig werkt Reichardt als zelfstandig adviseur, trainer, spreker & auteur.

Marc Borgers is auteur van Succesvolle e-mailmarketing en de e-mailmarketingpocket van De Zaak. Daarnaast is hij oprichter en erelid van de e-mailmarketing associatie, tegenwoordig de email council van de DDMA. Hij is directeur/mede-eigenaar van Borgers&Straathof en 100%EMAIL en helpt bedrijven met het op- en uitbouwen van klantrelaties.

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boeken bij dit artikel

Frans Reichardt, Ed van Eunen, Thijs van Eunen
Business Bloopers

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden