Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Business Bloopers
Business Bloopers
Frans Reichardt

Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International.

Meer over de auteurs
Redactioneel - Faalvaders Pierre Pieterse 26 september 2017 ‘Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better’, schijnt Samuel Beckett (Waiting for Godot) eens te hebben geschreven. De oervariant van het moderne ‘faal hard, leer hard’. Lees het volledige artikel
Frans Reichardt, Ed van Eunen, Thijs van Eunen

Business Bloopers

De belangrijkste lessen uit meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenenverslindende marketingmissers

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462542716
3 stemmen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
18,46
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Business Bloopers' is een heruitgave van het boek 'Business Blunders' dat eerder is verschenen bij Pearson Education Benelux.

De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn.

'Business Bloopers' bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. De auteurs leggen op pijnlijke wijze bloot wat er misging en laten zien wat we hiervan kunnen leren.

"Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen." – Jort Kelder, journalist & tv-presentator

"Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. 'Business Bloopers' is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geef eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!" – Ben Tiggelaar, schrijver & trainer

Trefwoorden

businessbloopers   marketing   productlanceringen   marketingmissers   productontwikkeling   marktonderzoek   positionering   merkenbeleid   innovatiestrategie   klantgerichtheid   branding   communicatie   consumentengedrag   nieuwe media   social media   publieke opinie   technologische innovatie   concurrentiestrategieën   internationale marketing   exitstrategieën   reputatiemanagement   prijsstrategieën   organisatie   culturele verschillen   pr-crisis   terugroepacties   voedingsmarkt   bedrijfscommunicatie   producttesten   automotive marketing  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462542716
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Mijnmanagementboek
Druk:1
Verschijningsdatum:6-3-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Business Bloopers
Sjors van Leeuwen | 15 september 2015
We gniffelen graag om de fouten en bloopers van anderen. Denk aan het succes van tv-programma’s als America’s Funniest Home Video en Bananasplit, de klassieker onder de candid camera programma's. Voor die mensen is er nu ook het boek ‘Business Bloopers’ met een vermakelijke en leerzame opsomming van zakelijke missers.
Lees verder
recensie
Business Bloopers
Martin van Staveren | 14 april 2015
De omslag van dit boek roept associaties op met het Tv-programma Bananasplit, de inhoud eveneens. Drie marketeers hebben in het boek 'Business Bloopers' meer dan 175 bedrijfsuitglijders beschreven én geanalyseerd. Dit resulteert in 10 lessen. Zijn business bloopers altijd te voorspellen? Nee. Is er wat aan dergelijke risico’s te doen? Wel degelijk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

column
Redactioneel - Faalvaders
Pierre Pieterse 26 september 2017 ‘Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better’, schijnt Samuel Beckett (Waiting for Godot) eens te hebben geschreven. De oervariant van het moderne ‘faal hard, leer hard’.
Artikel lezen

Over Frans Reichardt

Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International. Hij werkte als consultant bij Jay Curry Associates, was marketing manager bij een internationale uitgeverij van managementboeken en was lid van het managementteam bij The DM Group/TBWA. Hij is mede-oprichter van internetbureau Stratim Interactive en oprichter van communicatieadviesbureau Holy Cow!. In 1999 onderscheidde de dm-brancheorganisatie DMSA hem met een 'Veer' voor zijn werk achter de schermen. Een vakjury nomineerde hem voor de titel 'DM Man van het Jaar'. Tegenwoordig werkt Reichardt als zelfstandig adviseur, trainer, spreker & auteur.

Andere boeken door Frans Reichardt

Bekijk alle boeken

Over Ed van Eunen

Ed van Eunen (1947) werkte in de reclame, in het marktonderzoek en is sinds 1980 sales promotion adviseur. Hij is op dit gebied een van de belangrijkste Nederlandse autuers en schreef vele boeken en artikelen over verkoopacties. Hij is adviseur van een aantal ondernemingen.

Andere boeken door Ed van Eunen

Bekijk alle boeken

Over Thijs van Eunen

Thijs van Eunen is werkzaam bij Van Eunen Marketing als communicatieonderzoeker/adviseur, alwaar hij zich veel met marketingonderzoek bezighoudt.

Andere boeken door Thijs van Eunen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: over dit boek

-Missers die zwaar op de maag liggen
-Leed op de winkelvloer
-Het beeld op zwart
-Nieuwe media maken oude fouten
-Er zit wel eens een schroefje los
-Wie niet horen wil, moet maar voelen
-Pas op voor spookrijders!
-Wat kunnen we leren van bloopers?

Geraadpleegde bronnen

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Business Bloopers
    Frans Reichardt
    Business Bloopers
    € 9,00
  • Risicodialoog
    Martin van Staveren
    Risicodialoog
    € 25,95
  • Het feilbare geweten
    Edgar Karssing
    Het feilbare geweten
    € 27,50
  • De kleine Semler
    Peter Runhaar
    De kleine Semler
    € 13,99
  • Public affairs in maatschappelijk perspectief
    Robbert Coops
    Public affairs in maatschappelijk perspectief
    € 50,00
  • Leaders Eat Last
    Simon Sinek
    Leaders Eat Last
    € 16,56

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Bloopers

        Business Bloopers
        Frans Reichardt , Ed van Eunen , Thijs van Eunen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Business Bloopers

        Verwijder uw beoordeling