Lees verder
Frans Reichardt genoot een brede communicatieopleiding in marketing, reclame, PR en voorlichting voordat hij zijn loopbaan startte bij Vendex International.
Meer over de auteursBusiness Bloopers
De belangrijkste lessen uit meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenenverslindende marketingmissers
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462542716Samenvatting
'Business Bloopers' is een heruitgave van het boek 'Business Blunders' dat eerder is verschenen bij Pearson Education Benelux.
De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn.
'Business Bloopers' bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. De auteurs leggen op pijnlijke wijze bloot wat er misging en laten zien wat we hiervan kunnen leren.
"Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen." – Jort Kelder, journalist & tv-presentator
"Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. 'Business Bloopers' is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geef eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!" – Ben Tiggelaar, schrijver & trainer
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Frans Reichardt
Over Ed van Eunen
Over Thijs van Eunen
Inhoudsopgave
Inleiding: over dit boek
-Missers die zwaar op de maag liggen
-Leed op de winkelvloer
-Het beeld op zwart
-Nieuwe media maken oude fouten
-Er zit wel eens een schroefje los
-Wie niet horen wil, moet maar voelen
-Pas op voor spookrijders!
-Wat kunnen we leren van bloopers?
Geraadpleegde bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan