Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Experttips voor free publicity

Behoor jij ook tot die groep ondernemers die denken dat ze totaal oninteressant zijn voor de pers? Nou, dan is het de hoogste tijd om Experttips voor free publicity te lezen!

Fred Rutgers | 25 oktober 2016 | 3-4 minuten leestijd

Eigenlijk is Experttips voor free publicity van Nicky Corts-van Raam niet zomaar een boek. Dat wil zeggen, het heeft niet de traditionele opzet zoals je die van veel boeken gewend bent. Niet een serie hoofdstukken met allerlei onderwerpen en heel veel theorie met ondersteunende verhalen. Nee, dit boek is totaal anders.

Het begint met precies één kort hoofdstuk waarin wat theorie besproken wordt. Vervolgens geeft Nicky Corts – van Raam 50 handige, direct toepasbare tips. Stuk voor stuk begrijpelijk voor iedereen, en gepresenteerd met de juiste mix van kennis en humor. Doordat Nicky de verhalen veelal uit haar eigen dagelijkse praktijk haalt zul je ervaren dat ze zeer herkenbaar zijn. Dat is ook prettig want juist daardoor voel je dat jij niet de enige bent die dacht dat ‘free publicity’ in theorie wel leuk is, maar in de praktijk vrijwel onuitvoerbaar!

Ga gewoon lekker stap voor stap aan de slag met dit boek en je merkt al snel dat het eigenlijk lang niet zo moeilijk is dan je altijd hebt gedacht! Goede voorbereiding is het halve werk en als je eenmaal weet waarnaar een journalist op zoek is ontdek je al snel dat het schrijven van een persbericht al veel gemakkelijker is en dat het vaker lukt om ook echt de beoogde aandacht te krijgen.

Veel schrijvers van persberichten denken dat de wereld zit te wachten op de unieke oplossing die zij de mensheid te bieden hebben. Verslaggevers zoeken juist naar een herkenbaar probleem waar hun lezers, kijkers of luisteraars mee worstelen. Daarmee trekken zij op hun beurt de aandacht. Vervolgens willen ze hun doelgroep graag blij maken met jouw verhaal en mogelijk een oplossing waarmee ze met hun publicatie waarde leveren aan hun doelgroep, en dat hoeft echt niet perse ook altijd actualiteitswaarde te zijn! Slimme verslaggevers zijn ware meesters in het recyclen van nieuws en als je na het lezen van dit boek eenmaal weet hoe ze dat doen, kun je daar behoorlijk je voordeel mee doen.

In Expert tips voor free publicity geeft Nicky je de PIN code voor het succesvol plannen, schrijven, versturen en opvolgen van je persberichten. Nicky heeft zelf aan beide kanten van het spel gestaan. Ze is succesvol verslaggeefster geweest voor diverse media en tegenwoordig helpt ze ondernemers om op de juiste manier GRATIS in de media te komen.

Ze legt ook haarfijn uit waarom heel veel persberichten rechtstreeks in de prullenbak van de journalisten verdwijnen. Ze voldoen gewoon niet aan de vier A’s en de vijf W’s. Wil jij weten wat die A’s en W’s kunnen betekenen voor het verbeteren van jouw media-aandacht? Aarzel dan niet om Experttips voor free publicity te kopen en het te lezen en er telkens weer even bij te pakken als je jouw boodschap de wereld in wilt sturen. Met dit boek kan iedereen een expert worden in free publicity!

Over Fred Rutgers

Fred Rutgers, Retailexpert en trendwatcher, helpt ondernemers en hun medewerkers om weer plezier te krijgen in hun werk en meer rendement en groei te realiseren. Dat doet hij via persoonlijke coaching, boeken en blogs. Hij wordt regelmatig gevraagd als spreker over deze onderwerpen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden