Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De customer journey in kaart in 60 minuten - 'Prima introductie'

Een goede ‘customer experience’ is een must voor het aantrekken en behouden van klanten. Met behulp van online, middelen, tools en data kun je de ‘customer journey’ in kaart brengen en de klantbeleving verbeteren. Dat schrijft Bart van der Kooi in het boekje De Customer Journey in kaart in 60 minuten.

Sjors van Leeuwen | 25 oktober 2017 | 1-2 minuten leestijd

Bart van der Kooi is online marketingadviseur. In de serie Digitale trends en tools in 60 minuten heeft hij een handzaam boekje geschreven over de customer journey. Het bevat 11 korte hoofdstukken waarin de hele generieke klantreis aan bod komt. Van behoefteherkenning en oriëntatie- en overwegingsfase tot het beslismoment en de koop-. Leverings-, gebruiks-, loyaliteits- en ambassadeursfase. Ieder hoofdstuk bevat een korte toelichting op het onderwerp en gaat in op het identificeren en bereiken van je doelgroep en de tactieken, hulpmiddelen en tools die je in die fase kunt inzetten om je doel te bereiken. Ieder hoofdstuk sluit af met enkele aandachtspunten die als ‘stof tot nadenken’ dienen. Het laatste hoofdstuk 11 gaat over de helicopterview met overkoepelende onderwerpen als data, omnichannel, contentmarketing en advertising.

De auteur heeft een compact, vlot en begrijpelijk boek(je) geschreven over het in kaart brengen en verbeteren van de customer journey. Bedoeld voor lezers met weinig tijd, maar veel ambitie, zo lezen we op de achterflap. Ik zou denken dat lezers met ambitie, zich al veel eerder hebben verdiept in dit populaire onderwerp waarover al jaren veel geschreven wordt. Het is zoals de auteur schrijft in het voorwoord: er is geen allesomvattende klantreis die je jezelf binnen 60 minuten eigen kunt maken. De Customer Journey in kaart in 60 minuten is, voor de minder ingevoerde lezers die meer over dit onderwerp willen weten, dan ook een prima introductie. Succes met de reis door het boek!

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden