Strategic management of technology and innovation
International edition
Ingenaaid Engels 2008 5e druk 9780071263290Samenvatting
'Strategic management of technology and innovation' is nog steeds het eerste boek dat professoren raadplegen. Door de combinatie van de talenten en ervaring van Robert Burgelman, Steven Wheelwright en co-auteur Clay Christensen, is deze vierde editie tevens een succes door het bieden van de beste inhoud en verschillende nieuwe cases.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Technological Innovation
2. Technological Innovation and Strategy
Part 2: Design and implementation of technology strategy: An evolutionary perspective
3. Technological Evolution
4. Industry Context
5. Organizational Context
6. Strategic Action
Part 3: Enactment of technology strategy-developing a firm's innovative capabilities
7. Internal and External Sources of Technology
8. Linking new technology and novel customer needs
9. Internal Corporate Venturing
Part 4: Enactment of technology strategy; Creating and implementing a product development strategy
10. New Product Development
11. Building Competences/Capabilities Through New Product Development
Part 5: Conclusion: Innovation Challenges in Established Firms
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan