The Elusive Fan
Reinventing sports in a crowded marketplace
Gebonden Engels 2006 1e druk 9780071454094Samenvatting
In de sportwereld gaan miljarden dollars om en de verdiensten zullen in de nabije toekomst blijven groeien. Het slechte nieuws is echter dat het nog nooit zo moeilijk is geweest om sportfans aan te trekken, te prikkelen en te behouden als klant.
Communicatie-expert Irving Rein, internationale marketinggoeroe Phillip Kotler en communicatie-specialist Ben Shields beschrijven in dit boek een innovatief en nieuw businessmodel, gecentreerd rondom het behoud en de tevredenheid van de sportfan. Zij geven u de hulpmiddelen om uw sportproduct te veranderen in een merk, immuun voor de grillen van winnen en verliezen, dat zich snel kan aanpassen aan de veranderende marktcondities.
De analyses van deze experts gecombineerd met praktische strategieën maken 'The Elusive Fan' tot een gids om te overleven en op te bloeien in een groeiende sportwereld.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. The Fan Challenge
2. Sports in Trouble
3. How Fans Connect
Part two: Connecting to the Elusive Fan
4. Reinventing the Sports Brand
5. Generating the Sports Brand Transformation
6. Implementing the Sports Brand Transformation
7. Communicating the Sports Brand
Part three: Surviving in the Sports Fan Marketplace
8. Sustaining the Fan Connection
9. Successful Cases in Sports Branding
10. The Future of Fan Connection
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan