Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Corporate Social Responsibility

Doing the most good for your company and your cause

Gebonden Engels 2005 9780471476115
Verwachte levertijd ongeveer 15 werkdagen

Samenvatting

Tegenwoordig wordt verwacht van bedrijven dat zij iets terugdoen voor de samenleving in de vorm van liefdadige projecten. In dit boek verklaart Philip Kotler waarom liefdadigheid zowel goed is voor de P.R. als voor de zaken. Ze laten managers zien hoe zij moeten kiezen uit goede doelen, hoe een liefdadigheidsinitiatief te ontwerpen en hoe zij de werknemers enthousiast kunnen krijgen.

Specificaties

ISBN13:9780471476115
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:307
Druk:1
Hoofdrubriek:Non-profit

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over Nancy Lee

Nancy Lee is expert op het gebied van sociale media.

Andere boeken door Nancy Lee

Inhoudsopgave

Acknowledgments.
Introduction.

1. The Case for Doing at Least Some Good

2. Corporate Social Initiatives: Six Options for Doing Good.

3. Corporate Cause Promotions: Increasing Awareness and Concern for Social Causes.

4. Cause-Related Marketing: Making Contributions to Causes Based on Product Sales.

5. Corporate Social Marketing: Supporting Behavior Change Campaigns.

6. Corporate Philanthropy: Making a Direct Contribution to a Cause.

7. Community Volunteering: Employees Donating Their Time and Talents.

8. Socially Responsible Business Practices: Discretionary Business Practices and Investments to Support Causes.

9. Twenty-five Best Practices for Doing the Most Good for the Company and the Cause.

10. A Marketing Approach to Winning Corporate Funding and Support for Social Initiatives: Ten Recommendations.

Notes.

Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Social Responsibility