Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Fish Can't See Water
Fish Can't See Water
Kai Hammerich

Kai Hammerich, MBA (Kellogg Business School with Distinction), MSc. is Danish and an international headhunter with Russell Reynolds Associates, living in London.

Meer over de auteurs
Kai Hammerich: ‘Organisaties zijn blind voor hun culturele invloeden’ Jeroen Ansink 18 november 2013 Bedrijven worden onbewust gestuurd door hun nationale erfgoed, zegt de Deense headhunter Kai Hammerich in Fish can’t see water. Deze culturele achtergrond kan een bedrijfsstrategie maken of breken. ‘Er schuilt een waarheid in nationale clichés.’ Lees het volledige artikel
Kai Hammerich, Richard Lewis

Fish Can't See Water

How National Culture Can Make or Break Your Corporate Strategy

Gebonden Engels 2013 1e druk 9781118608562
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen
33,75
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met behulp van uitgebreide cases van succesvolle multinationals onderzoeken de auteurs in dit boek de impact van de nationale cultuur op de bedrijfsstrategie en de uitvoering ervan.

De auteurs beweren niet dat verschillende culturen leiden tot verschillende bedrijfsresultaten, maar dat culturen organisaties kunnen beïnvloeden op zowel een positieve als negatieve manier, afhankelijk van de bedrijfscyclus, het specifieke bedrijf en de specifieke strategieën die worden nagestreefd. Afhankelijk van al deze factoren kan culturele dynamiek een positief dan wel negatief effect hebben op de prestaties.

Culturele factoren herkennen is vaak moeilijk voor het bedrijfsmanagement en net als iedereen kunnen ook zij blind zijn voor de cultuur waar ze een deel van uitmaken.

Dit boek biedt leidinggevenden 8 aanbevelingen voor het herkennen van de culturele factoren die een negatieve invloed hebben op de prestaties en factoren die kunnen worden toegepast voor verbetering van prestaties. Met praktijkcases van bedrijven uit Azië, Europa en de Verenigde Staten biedt dit boek een internationale aanpak van organisatiecultuur.

Trefwoorden

bedrijfscultuur   culturele dynamiek   nationale culturen   cultuur   organisatiecultuur   lewis model   bedrijfslevenscyclus   culturele blinde vlekken   internationale bedrijfsvoering   strategie   multicultureel management   organisatieverandering   globalisering   leiderschap   prestatieverbetering   verandermanagement   culturele intelligentie   cross-culturele communicatie   innovatie   schein model   organisatieontwikkeling   multinationals   waarden en overtuigingen   management   culturele diversiteit   culturele aanpassing   strategisch management   global business  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9781118608562
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:296
Uitgever:John Wiley & Sons
Druk:1
Verschijningsdatum:2-10-2013
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Kai Hammerich: ‘Organisaties zijn blind voor hun culturele invloeden’
Jeroen Ansink 18 november 2013 Bedrijven worden onbewust gestuurd door hun nationale erfgoed, zegt de Deense headhunter Kai Hammerich in Fish can’t see water. Deze culturele achtergrond kan een bedrijfsstrategie maken of breken. ‘Er schuilt een waarheid in nationale clichés.’
Artikel lezen
nieuws
De aarde is niet plat
Jeroen Ansink 27 september 2013 Ondernemingen die zaken doen in het buitenland zullen het ongetwijfeld aan den lijve hebben ondervonden: wat geldt als een goede eigenschap voor de ene cultuur, geldt niet zelden als een zwakte in een ander land. Amerikaanse bedrijven omhelzen een can-do mentaliteit die uitnodigt tot snelle actie. Aziatische bedrijven koersen juist op geduld.
Artikel lezen

Over Kai Hammerich

Kai Hammerich, MBA (Kellogg Business School with Distinction), MSc. is Danish and an international headhunter with Russell Reynolds Associates, living in London. He has been nominated by Business Week as one of the most influential headhunters worldwide. He advises boards and leadership teams of global corporations on talent, succession and cross-cultural effectiveness.

Andere boeken door Kai Hammerich

Bekijk alle boeken

Over Richard Lewis

Richard D. Lewis is a well renowned British linguist who created Richard Lewis Communications – a language school for executives as well as a company that advises on cross-cultural issues facing business executives. Richard has written a number of books including the bestselling When Cultures Collide.

Andere boeken door Richard Lewis

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Preface
Acknowledgements
Introduction
What is "culture"?
The water that we couldn't see when analyzing culture
The long-term view: corporate lifecycles and corporate culture
The innovation phase
The geographic expansion
Product-line expansion
Efficiency and scale focus
Consolidation
Interruptions of the lifecycle - when the crisis hit
"Global companies
Summary
A brief chapter overview

Part 1: Developing the Cultural Dynamic Model
1. Corporate Culture, Strategy and Business Results
2. The Lewis Model – Setting the Scene
3. Nation-State Traits and how they affect Corporate Cultures in Seven
4. The Cultural Dynamic Model and the Austin Motors Case

Part 2: Cases: The Lifecycle of a Company from Innovation to Consolidation
5. The Embryonic Period
6. The Growth Period
7. The Maturity Period

Part 3: The Model in Action (Lessons for Boards, Managers and Investors)
8. Whither the West
9. The Crisis
10. Enhancing Corporate Performance in a Multicultural World


Appendix
References and Websites
Index

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • De logica van de lappendeken
    Hans Vermaak
    De logica van de lappendeken
    € 32,50
  • Don't push me!
    Genieke Hertoghs
    Don't push me!
    € 24,90
  • Lean Green Belt
    Ton van Kollenburg
    Lean Green Belt
    € 39,90
  • De kunst van veranderen
    Marco de Witte
    De kunst van veranderen
    € 43,90
  • Onze ijsberg smelt!
    John Kotter
    Onze ijsberg smelt!
    € 20,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Fish Can't See Water

        Fish Can't See Water
        Kai Hammerich , Richard Lewis
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Fish Can't See Water

        Verwijder uw beoordeling