
Lees verder
Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University.
Meer over de auteursOf u nu een CEO of een fulltime huismoeder bent, u heeft ideeën waar u iets mee wilt doen: een nieuw product op de markt, een strategie die u aan uw baas wilt verkopen, waarden die u uw kinderen wilt inpeperen. Maar het is moeilijk (en soms vreselijk) om de manier waarop mensen denken en doen te veranderen.
In 'Made to Stick' leert u de zes kernkwaliteiten van een idee dat is 'made to stick':
- eenvoudig;
- verrassend;
- concreet;
- geloofwaardig;
- emotioneel;
- verhalend.
'Made to Stick' is een boek dat de manier waarop u uw ideeën communiceert zal veranderen. Het laat u de essentiële principes van succesvolle ideeën zien en beschrijft hoe u deze regels kan toepassen waardoor uw boodschap bij zal blijven.
marketing communicatie boodschap overbrengen sticky ideas storytelling marketingcommunicatie concreet maken simplificatie overtuigen emotie verrassing geloofwaardigheid consumentengedrag merkboodschap gedragsverandering reclame merkpositionering memetics kennis overdragen conceptontwikkeling beïnvloeding slogans marketingconcept consumentenpsychologie menselijk geheugen marketingstrategie visuele communicatie ideeënontwikkeling persuasieve communicatie presentatietechnieken merkbeleving retentie attentie narratieve methoden branding innovatie marketingcommunicatieplan boodschapontwerp reclamepsychologie campagnestrategie