
Lees verder
hoogleraar bedrijfskunde, Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie.
Meer over Michael PorterDe afgelopen decennia heeft Michael Porter een enorme invloed gehad op de ontwikkeling van strategisch management. Zijn boeken en artikelen hebben veel inzicht verschaft in concurrentie en hebben veel ondernemingen geholpen bij het formuleren van een concurrentiestrategie. In 'On competition' brengt Porter een aantal van zijn bekendste artikelen bij elkaar, alsmede twee nieuwe hoofdstukken over concurrentiestrategie. Het boek verschaft een diepgaand inzicht en slaat een brug tussen de economische theorie en het managementdenken. Hierdoor helpt Porter de essentie van concurrentiestrategie en strategisch management te doorgronden. thema's die aan de orde komen zijn onder andere: Het maken van winst is afhankelijk van de keuze voor en het voortdurend verbeteren van een onderscheidend concurrentievoordeel; welvaart voor een onderneming ontstaat als voortdurende inspanningen worden gedaan de productiviteit te verbeteren; en vooruitgang wordt vooral gerealiseerd door innovatieve ondernemingen. 'On Competition' zal net als Porters eerdere boeken een belangrijke rol spelen bij het formuleren van strategieën in ondernemingen. Dit is de herziene en uitgebreide editie.