Hans Kruyzen is directeur van MediaLogic, een internationaal adviesbureau dat bestuurders en managers van verschillende multinationals mediabewustzijn bijbrengt.
Meer over Hans KruyzenSpraakmakend presenteren
Haal meer uit je zakelijke teksten en toespraken
Paperback Nederlands 2012 91e druk 9789000319954Samenvatting
Voor iedereen die wie wel eens te horen krijgt: 'Zet dat maar even op papier', 'Wil jij dat plan schrijven' of 'Zou jij die presentatie volgende week kunnen verzorgen?' is 'Spraakmakend presenteren' een handzaam hulpmiddel om goede, gestructureerde presentaties te geven, zowel mondeling als schriftelijk.
In de meeste handboeken over schriftelijke en mondeling presenteren staat nog te lezen dat een goed opgesteld rapport zich onderscheidt door een puntgewijze opbouw, een precieze paragraafindeling en een zorgvuldig samengesteld notenapparaat. Vaak gaan die boeken er van uit dat de meeste mondelinge voordrachten nog steeds achter een lessenaar plaatsvinden, ten ovenstaan van een publiek dat bereid is 45 minuten aandachtig te luisteren. Vergeet dit soort dogma's!
Op een heldere en overzichtelijke manier beschrijft Hans Kruyzen, consultant in communicatie, hoe je een presentatie het beste voorbereidt, hoe je de verschillende valkuilen daarbij kunt omzeilen en je publiek geboeid houdt. De regels die gelden bij schritelijke presentaties worden duidelijk besproken, van grammaticale zaken tot structuuropbouw.
'Spraakmakend presenteren' behoort tot een serie boeken van Volkskrant Banen en Het Spectrum over solliciteren en succesvol functioneren in een (nieuwe) baan. Kenmerkend voor deze boeken is actualiteit, praktijkvoorbeelden en een benadering die, anders dan in veel goeroeboeken, de lezer eigen keuzes laat maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan