Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketingplan voor ondernemers in het MKB

Paperback Nederlands 2013 9789001820671
Niet leverbaar.

Samenvatting

Een marketingplan schrijven voor het MKB vraagt om een pragmatische benadering. Aan de hand van stappenplannen, checklists en een website leggen de auteurs uit hoe je een marketingplan schrijft. Korte theoretische inleidingen over strategie en de marketing mix worden geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk.

Deze editie:
•biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en ondernemers zonder directe economische voorkennis;
•biedt een hoog studierendement door de uitgebreide praktijkvoorbeelden, stappenplannen, checklists en aanvullend materiaal op de website;
•is zowel geschikt voor onderwijs als voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (MKB);
•besteedt uitgebreid aandacht aan internet en nieuwe media.

Dit boek speelt daarnaast in op de inzet van netwerken als onderdeel van de marketingstrategie. Hierbij wordt aandacht besteed aan zowel effectieve inzet van offline en online netwerken. Netwerken wordt, zeker in deze tijd, als een belangrijke succesfactor gezien binnen het ondernemen.

Op bijbehorende website worden aanvullingen gegeven op het boek in de vorm van links naar websites, stappenplannen, tips, extra tools en aanvullend casemateriaal.

Specificaties

ISBN13:9789001820671
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:209
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:10-7-2013
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Ondernemer- schap in de praktijk: ook geschikt voor niet-ondernemers
Bert Peene | 25 augustus 2009
Ooit waren het mooie tijden voor marketeers. Ze hadden overal verstand van (of werden geacht dat te hebben) en bemoeiden zich het liefst met alle beleidsterreinen die ertoe deden: product, prijs, personeel en promotie en soms zelfs met het plaatsbeleid. Als vorsten heersten zij over de marketing-P’s. Maar aan alles komt een eind, ook aan de autoriteit van marketeers.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
4 stemmen
0
3
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Nino Adamo

Nino Adamo heeft Management en Organisatie gestudeerd aan de Tilburg University met marketing als specialisme. Hij adviseert en doceert op het gebied van online marketing en strategie op zowel scholen als ondernemingen. Ook is hij jarenlang werkzaam geweest bij Wolter Kluwer. Momenteel is hij parttime werkzaam bij de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als docent (Online) Marketing en is hij examinator bij het NIMA. Daarnaast geeft hij digital marketingtrainingen bij Frankwachting en betrokken het opleiden van trainees bij een aantal werving- en selectiebureaus.

Andere boeken door Nino Adamo

Inhoudsopgave

Studiewijzer

1. Marketing in het mkb
2. Analyse onderneming
3. Marktonderzoek
4. Interne analyse
5. DESTEP-analyse
6. Brancheanalyse
7. Afnemersanalyse
8. Distributie- en leveranciersanalyse
9. SWOT-analyse
10. Strategiekeuze
11. Marketingmix
12. Netwerken

Websites
Literatuuropgave
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingplan voor ondernemers in het MKB