Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Frank QuixRetailmarketing
Paperback Nederlands 2016 6e druk 9789001862954Samenvatting
In 'Retailmarketing' staat de vraag hoe retailing in zijn werk gaat centraal. Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over de retail en brengt ze tegelijkertijd begrip bij voor deze branche. Een standaardwerk voor hbo-studenten die zich voorbereiden op een carrière in de retail.
Waarom kiezen voor 'Retailmarketing'?
-standaardwerk voor het vakgebied retailmarketing;
-uitgebreide aandacht voor operationele toepassing van de theorie;
-beantwoordt de vraag hoe doe ik retailing?
De meeste Nederlandse tekstboeken behandelen de retailsector vanuit de vraagstelling: wat is retailing? Hoewel deze vraagstelling ook in dit boek aan de orde komt, ligt de nadruk toch op het beantwoorden van een andere vraag, namelijk: hoe doe ik retailing? Die vraag is met name interessant omdat toetreders tot de bedrijfstak zelden in een situatie komen waarin zij direct te maken krijgen met het opzetten van volkomen nieuwe retailformules. Vaker gaan zij in bestaande bedrijven werken, waar de probleemstelling meer is gericht op verbetering en optimalisering van de bestaande operatie (zowel op het gebied van de marktbenadering als op het gebied van de interne procesvoering). Dit boek houdt daar rekening mee.
Deze zesde editie van 'Retailmarketing' gaat uit van een nieuw model voor het strategische en tactische retailmarketingproces. Recente ontwikkelingen op het gebied van online marketing zijn in deze uitgave verwerkt, de cijfers en voorbeelden zijn geactualiseerd en er zijn onderzoeksdata toegevoegd. Verder bevat deze zesde druk nieuwe bijdragen op het gebied van category management en branding en positionering. Het onderdeel SWOT is verbeterd en de teksten zijn toegankelijker gemaakt. Op sommige plaatsen is de tekstvolgorde aangepast, zodat de onderwerpen nog beter op elkaar aansluiten. Het boek is bij uitstek geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Small Business & Retail Management en Food & Business.
Op de ondersteunende website staan voor studenten toetsvragen, actualiteiten en extra stof. Docenten vinden er ook de figuren en tabellen uit het boek. Zij kunnen tevens gebruikmaken van Toets-op-maat.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan