De Argumentatiecoach
Je coach voor een overtuigende carrière
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789012582773Samenvatting
Solliciteren, adviseren en presenteren: u bent dagelijks bezig anderen te overtuigen. Deze coachgids geeft u voor iedere situatie de juiste tips. Praktische tips die u direct kunt toepassen in uw werk. Betrouwbare tips gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten. Effectieve tips die zich bewijzen in elke praktijksituatie, ook die van u. Met 'De Argumentatiecoach' als collega vindt u een antwoord op elke overtuigingsvraag!
In dit boek krijgt u antwoord op de volgende vragen:
- Hoe vindt u de juiste argumenten voor uw (sollicitatie)brief?
- Hoe overtuigt u in een discussie?
- Hoe krijgt u uw team mee?
- Hoe schrijft u hét doorslaggevende advies?
- Hoe krijgt u salarisverhoging?
- Hoe pakt u een ontslaggesprek aan?
Van theorie naar praktijk
Het boek bespreekt in vier hoofdstukken praktische theorie. U leert standpunten en argumenten verwoorden en beoordelen: zo krijgt u een overtuigend en helder verhaal. Ook leert u hoe u anderen kunt beïnvloeden en hoe u psychologische inzichten benut. In de overige hoofdstukken maakt het boek een concrete vertaalslag naar verschillende praktijksituaties. Zo weet u precies hoe en wanneer jij de theorie kunt gebruiken.
'De Argumentatiecoach' is naast 'Schrijven voor het beeldscherm' en 'Schrijven voor lezers' onderdeel van de HVdS-reeks. In deze reeks staat communicatie centraal. Vanuit de praktijk geschreven, staat ieder deel boordevol tips en direct toepasbare adviezen. Ook met dit boek kun je direct aan de slag.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Theorie
1. Bomen om het bos te zien: argumentatiestructuren als uitgangspunt
2. Hoe sterk zijn mijn argumenten? Argumenten toetsen op overtuigingskracht
3. Overtuigen met IPR: schakelen tussen Inhoud, Procedure en Relatie
4. Over een roos en kernkwadranten: benut je sterke eigenschappen
Praktijk
5. Solliciteren: pas op voor containerbegrippen en strikvragen
6. Onderhandelen in correspondentie en mail: met de deur in huis of via een omweg?
7. Argumentatie in correspondentie en mail: met de deur in huis of via een omweg?
8. Discussiëren als sport: over doelpunten en teamgenoten
9. Offertes winnen: alles over GGPT en UBP's
10. Presenteren met passie: in de leer bij de Grieken en Romeinen
11. Krachtige columns schrijven: prikkelen en verleiden
12. Succesvol gesprekken voeren: het belang van LSD
13. Schrijven adviseren: rekening houden met je opdrachtgever
14. Overtuigend adviseren: rekening houden met je opdrachtgever
15. Leidinggeven in projecten: steeds weer denken aan draagvlak
16. Ontslaggesprekken voeren: blijf je op de bal concentreren
Literatuuroverzicht
Dankwoord
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan