Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Innovatie(f) organiseren

Paperback Nederlands 2004 9789013017823
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Het organiseren van innovatie is een complex, weerbarstig en avontuurlijk proces, met vele vragen en weinig pasklare antwoorden. Dit boek bevat dan ook geen recepten en succesformules voor innovatie. Wat het wel bevat is een unieke combinatie van perspectieven op de uitdagingen van het innovatie(f) organiseren, zowel vanuit de wetenschap als vanuit de praktijk. Vooraanstaande Nederlandse en Vlaamse auteurs geven inzicht in verschillende facetten van het organiseren van innovatie en het innoveren van de organisatie die daarbij noodzakelijk is.

Innovatieve concepten als platformontwikkeling, R&D-profit centers en strategische allianties worden op hun merites beoordeeld. Innovatieve bedrijven van wereldklasse worden uitgebreid beschreven. Strategieën worden aangereikt voor het omgaan met de spanningsvelden van het innoveren: beheersing of creativiteit, lange termijn of korte termijn, innovatie binnenshuis of open innovatie in netwerken. Ook het specifieke van het innoveren in het MKB en in universitaire spin-offs komt aan bod.Kortom, een boeiend en inspirerend boek voor iedereen die zich bezighoudt met innovatie.

Aanvullende informatie

De doelgroep bestaat uit in innovatie geïnteresseerde onderzoekers en praktijkmensen. Het is ook goed bruikbaar in innovatieonderwijs (laatste jaars Bachelor). Een inzicht in de verschillende soorten organisatorische oplossingen die in de praktijk werken en de ermee gepaard gaande innovatieve prestaties, biedt houvast voor innovatiemanagers en adviseurs en vormt de basis voor verder wetenschappelijk onderzoek.

Specificaties

ISBN13:9789013017823
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1

Expertrecensies (1)

Friso van Abbema | 22 juli 2008
Een breed samengesteld overzicht van artikelen met onderzoeksbevindingen over het managen van innovatie. Oftewel, 'Innovatie(f) organiseren', onder redactie van Petra de Weerd-Nederhof, Bart van Looy en Klaasjan Visscher. De artikelen geven een helder beeld van nationaal (Nederlands en Belgisch) en internationaal onderzoek naar het karakter en de effectiviteit van innovatie, productontwikkeling en samenwerking met partners en wat dit vraagt van managers en bestuurders.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord (Piet Bolwijn)

1. Innovatie(f) organiseren: introductie en leeswijzer
2. Dertien jaar Ericsson in Enschede: Opkomst en neergang van een innovatieve organisatie
3. Kunnen organisaties innovatief worden?
4. Innovatie in MKB. De kracht van toeleveranciers
5. Platform gedreven ontwikkeling van productfamilies
6. Van R&D-expense center naar R&D-profit center: impact op de projectportfolio en projectmanagement.
7. Organisatie van innovatie: een radicale, gelaagde procesbenadering
8. Samenwerking en Innovatie. Een overzicht van de relatie tussen innovatie
9. Samenwerking tussen organisatie en innovatie: het belang van een portfoliobenadering
10. Ondernemen met wetenschap: universitaire spin-offs in Nederland

Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatie(f) organiseren