Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Corporate stories
Corporate stories
Corporate stories
Astrid Schutte

Astrid Schutte (1960) is oprichter van StoryVentures. Zij ontwikkelt, implementeert en verspreidt narratieve concepten die als doel hebben de communicatie van een organisatie scherper, sneller en saillanter te maken.

Meer over de auteurs
Astrid Schutte, Theo Hendriks

Corporate stories

Verwoorden, vertellen en verankeren

Gebonden Nederlands 2013 9789013047028
6 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 87 dagen
Gebonden | NL € 46,50 E-book | NL € 37,50
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
46,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie u bent, hoe u zo geworden bent en waar u nu op weg bent.

Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal.

Een corporate story over de organisatie is bovenal een verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten.

Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789013047028
Trefwoorden:organisatiecultuur, leiderschap, communicatie, storytelling
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:328
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:13-4-2013
Hoofdrubriek:Communicatie en media
ISSN:

Expertrecensies (2)

Corporate stories
Carla Verwijs | 3 juni 2009
Genoot u vroeger ook zo van de verhalen die uw grootvader vertelde? Of herinnert u zich Jochem de Bruin in het Rabobank-spotje, die in duidelijke termen vertelt waar de Rabobank voor staat? Zijn internationale collega's vinden het in het begin uiterst amusant, maar langzaamaan wordt hun spot door respect vervangen. Verhalen boeien, ook in de bedrijfscontext en dat is iets wat feiten en cijfers niet kunnen. In 'Corporate stories' van Astrid Schutte en Theo Hendriks leest u wat verhalen kunnen betekenen voor uw bedrijf en hoe u er zelf een kunt creëren.
Lees verder
Corporate stories
Arie Buvens | 14 april 2009
Wie zich het reclamespotje herinnert van Jochem de Bruin van de Rabobank uit 2004, kent de betekenis van een goed verhaal. Het verhaal van een provinciale Rabobank-medewerker die zijn haute finance collega's trotseert, zette de Rabobank geweldig in de kijker. 
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
6 stemmen
1
3
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Astrid Schutte

Astrid Schutte (1960) is oprichter van StoryVentures. Zij ontwikkelt, implementeert en verspreidt narratieve concepten die als doel hebben de communicatie van een organisatie scherper, sneller en saillanter te maken. Daarnaast schrijft, doceert en adviseert zij over de kracht van het verhalende in communicatie. Astrid Schutte schreef corprorate stories voor onder meer Humanitas, het CNV en de Rabobank.

Andere boeken door Astrid Schutte

Bekijk alle boeken

Over Theo Hendriks

Theo Hendriks is corporate storyteller, auteur, spreker en oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate story’s en hielp hij organisaties, ondernemers, merken en mensen bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze mensen in beweging brengen. In 2010 won hij hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. In zijn keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat hij deelnemers kennismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Andere boeken door Theo Hendriks

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Inleiding: het verhaal gaat...

I. Over verhalen in bedrijven
1. Zeg Roodkapje waar gaat gij henen?
Een inleiding in de verhaalkunde
Case: Roodkapje
2. De doorvertelfactor
Over wat wordt doorverteld, door wie en waarom
Case: Philips
3. De verankeringsfactor
Over commitment van leiders, co-creërende medewerkers en communicatie
Case: Humanitas

II. Corporate stories schrijven en uitdragen
4. Verhalen maken
Het basisverhaal ontwikkelen en schrijven
Case: Havenbedrijf Rotterdam
5. Verhalen lanceren
Het verhaal introduceren en doorvertellen
Case: Bel Leerdammer
6. Verhalen implementeren
Het verhaal inbedden en verankeren
Case: Eneco

III. Praktijkvoorbeelden
7.1. Nedap Retail
Het verhaal van een bescheiden toppresteerder
7.2. Humanitas
Het verhaal van een omwenteling
7.3. Sociale Verzekeringsbank
Het verhaal van een overheidsinstelling
7.4. Het Nederlandse Rode Kruis
Het verhaal van een bijna vergeten geschiedenis
7.5. Martinair
Het verhaal van een volwassen jongensdroom
7.6. Bloembureau Holland
Het verhaal van een kleurrijke sector
7.7. Ibis
Het verhaal van een hotelketen

Samenvatting
Tot slot - Het Roodkapje verhaal in de versie van Perrault
Literatuur
Lijst van verhalen
Modellen

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De professionele communicatieafdeling
    Vera de Witte
    De professionele communicatieafdeling
    € 54,95
  • Het grote lobbyboek
    Erik van Venetië
    Het grote lobbyboek
    € 25,00
  • Communicatie van organisaties
    Erik Blokland
    Communicatie van organisaties
    € 60,50
  • Expressive Organization
    Majken Schultz
    Expressive Organization
    € 64,43
  • Communicatieonderzoek
    Marius Hogendoorn
    Communicatieonderzoek
    € 37,95
  • Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    Wil Michels
    Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    € 34,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate stories

        Corporate stories
        Astrid Schutte , Theo Hendriks
        /