Lees verder
Leider en manager Dave Gray heeft een achtergrond in design. Hij werkte met veel van ’s werelds grootste ondernemingen, maar ook met middelgrote bedrijven, startups, executives en individuen.
Meer over de auteursDe Connected Company
Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789013118933Samenvatting
Klanten stappen sneller over op ontwrichtende technologieën dan uw bedrijf kan bijbenen. Als ze enthousiast over u zijn, kunnen ze uw boodschap versterken op manieren die eerder niet mogelijk waren. Maar als uw performance tekortschiet ten opzichte van wat u belooft, kunnen zij de controle over uw merkboodschap kapen en hun teleurstelling en frustratie sneller verspreiden dan u kunt bijhouden.
Om gelijke tred te houden met de connected customers van vandaag moet uw bedrijf een connected company worden. Dat betekent dat u zich nauw verbindt met medewerkers, partners en klanten. En: dat u de manier verandert waarop het werk wordt gedaan, waarop u succes meet en prestaties beloont. Het vereist een nieuwe manier van denken over uw bedrijf. Zie het bedrijf minder als een machine die moet worden gecontroleerd, meer als een complex, dynamisch systeem dat kan leren en zich kan aanpassen.
Connected company's zijn in het voordeel: ze leren en bewegen sneller dan hun concurrenten. Terwijl andere bedrijven risico's analyseren, grijpen zij kansen. Terwijl andere bedrijven geïsoleerd werken, verbinden zij zich aan een netwerk van mogelijkheden en breiden zij hun invloed uit.
In 'De Connected Company' onderzoeken de auteurs wat deze bedrijven doen, hoe ze het doen en waarom het werkt. En ze laten u zien hoe uw bedrijf dezelfde principes kan gebruiken om zich aan te passen – en om succesvol te zijn – in de continu veranderende mondiale markt van vandaag.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Dave Gray
Over Thomas Vander Wal
Inhoudsopgave
Dankbetuigingen
Voorwoord
Deel 1: Waarom veranderen?
1. De connected klant
2. De diensteneconomie
3. Alles is een dienst
4. Diensten zijn complex
5. Hoe bedrijven het contact kwijtraken
6. Structurele verandering is noodzakelijk
7. Complexiteit verandert het spel
Deel 2: Wat is een connected company?
8. Connected company's leren
9. Connected company's hebben een doel
10. Connected company's krijgen feedback van klanten
11. Connected company's experimenteren
Deel 3: Hoe werkt een connected company?
12. Worstelen met complexiteit
13. De toekomst is podulair
14. Pods zijn meester over hun eigen lot
15. Pods hebben platforms nodig
16. Hoe connected company's leren
17. Macht en controle in netwerken
Deel 4: Hoe leid je een connected company?
18. Strategie als pool van experimenten
19. De connected company leiden
20. De connected company managen
Deel 5: Hoe kom je van hier naar daar?
21. De risico's van verbondenheid
22. Beginnen aan de reis
Literatuur
Discussievragen
Over de auteurs
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan