Grip op de AI Act
De gids over de AI Act met tips, adviezen en stappenplannen
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789013180107Samenvatting
Artificiële intelligentie ontwikkelt zich razendsnel en opent een wereld aan mogelijkheden. Tegelijkertijd zijn er ook risico's die we onder controle moeten houden. De AI Act is in werking getreden en vanaf 2026 moeten alle organisaties die AI inzetten aan deze wetgeving voldoen.
Maar wat is AI eigenlijk en welke verplichtingen volgen er uit de AI Act? Dit boek is voor iedereen die verantwoordelijkheid draagt voor de implementatie van AI binnen de organisatie. Grip op de AI Act vertaalt complexe wetgeving naar heldere taal en biedt handvatten om direct aan de slag te gaan. Door nu al te starten met een duidelijke visie en een doordacht plan van aanpak, zorg je stap voor stap voor meer grip op het gebruik van AI.
"Dit boek over AI is een onmisbare gids voor iedereen die de toekomst wil omarmen. Een inspirerend werk dat je helpt om met vertrouwen de AI-revolutie tegemoet te treden."
Marlon Domingus - Functionaris Gegevensbescherming Erasmus Universiteit Rotterdam
"De titel overdrijft niet. Dit boek doet precies wat de titel suggereert: op een no nonsens manier de AI Act uitleggen én praktische handvatten geven. Grip op de AI Act, een aanrader."
Jan Pronk - Manager BI&AI Haga Ziekenhuis
"Het boek Grip op de AI Act combineert juridische inzichten met concrete stappen, biedt meer verdieping dan gebruikelijk en reikt praktische handvatten voor organisaties en verschillende professionals aan om verantwoord met AI aan de slag te gaan."
Martijn Groenewegen - CIO Gemeente Eindhoven
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan