Lees verder
Belonen in strategisch perspectief
Ingenaaid Nederlands 2000 9789023235361Samenvatting
De belangstelling voor variabel belonen is groot. Medewerkers vragen om een beloning die recht doet aan de door hen geleverde prestaties. Managers zijn op zoek naar een beloningssysteem dat bijdraagt aan het realiseren van de doelen van de organisatie. De verwachting is dat variabele beloning een goed instrument is om medewerkers te stimuleren tot gewenst gedrag en om de loonkosten mee te laten ademen met de resultaten van de onderneming. Uit de praktijk blijkt dat het met succes introduceren en in stand houden van een dergelijk beloningssysteem geen eenvoudige opgave is. Dit boek geeft inzicht in de factoren die van invloed zijn op het slagen of falen van een nieuw (variabel) beloningssysteem. De kerngedachte is dat zo'n systeem meer kans op succes heeft als de ontwikkeling en invoering ervan geplaatst zijn in strategisch perspectief. Daarvoor moet niet aandacht worden geschonken aan het systeem als zodanig, maar ook aan het ermee beoogde doel, de huidige en gewenste organisatie en het invoeringsproces.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Essentie voor de manager
1. Inleiding
2. Variabel belonen
3. Belonen: meer dan een systeem
4. Het strategisch beloningsmodel
5. De casestudies
6. Typologie in de praktijk
7. 'Fit' in een dynamische omgeving
8. Communiceren over en via de beloning: een uitdaging
9. conclusies
10. Samenvatting
Literatuuropgave
Bijlage
Stichting Management Studies (SMS)
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan