Lees verder
Joost Steins Bisschop is partner bij Jungle Minds en vaste columnist van Het Financieele Dagblad.
Meer over Joost Steins BisschopDe Scorecard 4.0
Paperback Nederlands 2020 4e druk 9789043037709Samenvatting
Ondernemingen die in het online domein actief zijn zonder een goed doordachte opzet schieten tekort. De Scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten, te verantwoorden en te verbeteren.
De Scorecard 4.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een online omgeving kan realiseren.
Dit boek probeert te helpen om daadwerkelijk resultaten te bereiken. Het reikt een methode aan waarmee je de online operatie inzichtelijk maakt en online doelstellingen kunt definiëren. Ook helpt het je de juiste vragen te stellen, waardoor je tussentijds kunt volgen of de gekozen werkrichting de juiste was, met als doel het rendement op de investeringen inzichtelijk te maken en bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
De Scorecard kan ervoor zorgen dat medewerkers in alle geledingen van de organisatie een strategie delen, doelen gemeen hebben, met elkaar begrijpen wat succes is, en begrip hebben voor elkaars dilemma’s.
Dit boek biedt een heldere handleiding voor diegene die op sturend of uitvoerend niveau bezig is met de online activiteiten van een organisatie. Ook biedt het handvatten om inzicht te krijgen in hoe je die online prestaties kunt verbeteren.
De heldere structuur, voorbeelden en interviews maken dit boek daarnaast geschikt als studieboek in het hoger onderwijs. Op de website vind je opdrachten en aanvullend lesmateriaal.
Nieuw in deze editie
De nieuwe editie bevat informatie over ondernemen in 2020. Hierbij is veel aandacht voor de belangrijke trends, zoals:
- blockchain;
- Artificial intelligence;
- voice;
- chatbots;
- Internet of things.
Daarnaast is de informatie over lean metrics en big data uitgebreid en zijn alle voorbeelden en cases geactualiseerd.
Doelgroep
Opdrachten, infographics en een heldere structuur maken dit boek zeer geschikt als studieboek. Het is van belang voor e-commerce-geïnteresseerden, (e-commerce-)managers, studenten en docenten aan het hoger onderwijs.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Joost Steins Bisschop
Inhoudsopgave
2 De scorecard
3 Het Financieel perspectief
4 Het Klant perspectief
5 Het Online perspectief
6 Het Organisatie perspectief
7 Meten
8 Aan de slag
Nawoord
Overzicht succesfactoren en indicatoren
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan