Lees verder
Nino Adamo heeft Management en Organisatie gestudeerd aan de Tilburg University met marketing als specialisme.
Meer over de auteursOnline marketing, de essentie
Inclusief Pearson MyLab
Paperback Nederlands 2022 2e druk 9789043039338Samenvatting
Online marketing is niet meer weg te denken uit het marketingvak. Voor elke onderneming kan online marketing een belangrijke rol spelen in het bereiken en behouden van klanten. De afgelopen jaren is online marketing geëvolueerd tot een volwassen vakgebied dat voortdurend in beweging is. Er ontstaan steeds nieuwe trends en aanvullende mogelijkheden om de relatie met de klant aan te gaan en te verdiepen.
Online marketing, de essentie geeft een compleet overzicht van het vakgebied en beschrijft de belangrijkste onderdelen van een online marketingaanpak. Het uitgangspunt van dit boek is het geven van een praktische uitleg van de theorie met veel praktijkvoorbeelden en video's ter ondersteuning. Dit boek is opgebouwd uit vijf delen die op logische wijze de verschillende onderdelen van het online-marketingvak behandelen.
Elk hoofdstuk bevat cases en beeldmateriaal die de theorie verduidelijken. Naast de trends en ontwikkelingen komen onder andere de klantreis, de online-marketingstrategie en de verschillende online-marketingmiddelen zoals display advertising, affiliate marketing, mobile marketing en conversieoptimalisatie aan bod. Tot slot is er aandacht voor het belang van techniek en projectmanagement en wordt de student geholpen alle elementen om te zetten naar een concreet actieplan.
Nieuw in deze editie
- Extra hoofdstuk: Testen en optimaliseren.
- Duidelijker paraplu over alle onderwerpen om een beter overzicht te bieden.
- Meer B2B-voorbeelden opgenomen.
- De meeste opdrachten, cases en voorbeelden zijn geactualiseerd en vernieuwd.
- Inclusief content van het toonaangevende marketingblog Frankwatching.
- Op MyLab zijn de toetsvragen uitgebreid en sterk verbeterd.
- Inclusief praktische QR links naar de videocases.
- Meer aandacht voor de belangrijkste trends, zoals influencer marketing, marketing automation, Google Page experience, gestructureerde data & EAT binnen SEO, marketplace SEO, data management platform, personalisatie, dynamische content, storytelling, hero hub & help content, micro en macro conversies, digital asset management, bid/campaign automation, AVG, augmented reality & virtual reality, marketing in messaging apps, marketing automation, social media strategy, chatbots, conversational marketing, marketing performance SNM model, blockchain, push notifications en micro moments. Ook social commerce en omnichannel worden uitgebreider behandeld.
Online marketing, de essentie is uitermate geschikt voor studenten die behoefte hebben aan een praktisch toepasbaar en uitgebreid online-marketingboek, maar het is ook bedoeld om marketeers en ondernemers een body of knowledge te geven in dit snel veranderende vakgebied. Dit boek biedt een gestructureerde, praktische kennismaking met het vak en de vele kansen die het biedt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Nino Adamo
Over Geert Buskes
Over Michèlle Merkx
Inhoudsopgave
1 Inleiding online marketing
2 Trends en ontwikkelingen
Deel 2 Persona's en klantreisonderzoek
3 Persona’s opstellen
4 De klantreis
Deel 3 Online strategie
5 Businessmodel en online verdienmodellen
Deel 4 Online marketingtacktieken
6 Online marketingtactieken
7 Zoekmachinemarketing
8 Social media
9 Display advertising
10 Mobile marketing
11 Viral marketing
12 Affiliate marketing
13 Gebruiksvriendelijkheid
14 Conversieoptimalisatie
15 Contentmarketing
16 E-mailmarketing
Deel 5 Actieplan
17 Het belang van de technische kant
18 Projectmanagement en samenwerking
19 Webanalyse
20 Testen en optimaliseren
21 Praktisch online marketing
Begrippenlijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan