Jan Brokken (1949) is schrijver van romans, reisverhalen en literaire non-fictie. Hij debuteerde met 'De provincie' en schreef onder andere 'Mata Hari – de ware en de legende', 'De regenvogel', 'De blinde passagiers', 'De droevige kampioen', 'Mijn kleine waanzin', 'Waarom elf Antillianen knielden voor het hart van Chopin' en 'In het huis van de dichter'.
Meer over Jan BrokkenDe schrijfbibliotheek Wil en de weg
Over het schrijven van romans en verhalen
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789045700991Samenvatting
Goede verhalen zijn spannend, boeiend, fascinerend. Maar hoe bereik je dat? Jan Brokken geeft les aan jonge schrijvers. Getuige De wil en de weg doet hij dat op een meeslepende manier. Brokken put uit eigen ervaring, als schrijver en als journalist. Hij interviewde tientallen schrijvers in binnen-en buitenland, onder andere voor de veelgeprezen serie 'Schrijven' in Haagse Post.
Brokken springt in zijn nieuwe boek moeiteloos heen en weer van literatuur naar film en toneel, van fictie naar non-fictie, van kinderboeken naar thrillers, van negentiende-eeuwse klassiekers naar hedendaags proza. Hij wijst op de vele hindernissen die jonge schrijvers moeten overwinnen, maar doet dat op stimulerende wijze. Hij maakt van alles een verhaal: van het gebruik van de komma, de monoloog, de dialoog, de eerste zin, de laatste sc en de spannings-boog. Even vaak geeft hij jonge schrijvers praktische adviezen.
`Een verhalenverteller van het zuiverste water.
Jan Robbemond, Algemeen Dagblad
`Een van de belangrijkste schrijfboeken van het laatste decennium. Schitterend geschreven, zoals we van Jan Brokken gewend zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan