Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Creativiteit en innovatie

Geïnspireerd door John Cleese

Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789046803264
Voormalig top 100Totaal 101 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Innovatie is voor veel bedrijven van levensbelang om ook in de toekomst succesvol te kunnen zijn. Creativiteit van medewerkers staat aan de basis van deze innovatie, maar er is nog nauwelijks literatuur die het verband tussen deze twee onderwerpen beschrijft.

Hoe creëert u een innovatieve cultuur waarin individuele creativiteit de ruimte krijgt en zelfs kan groeien? En hoe vertaalt u persoonlijke ontwikkeling van mensen naar een team en de organisatie als geheel, zodat het bijdraagt aan de continuïteit van het bedrijf, de vernieuwing van talent en de motivatie van alle medewerkers?

Met dit boek wil Fons Trompenaars een leemte in de literatuur vullen. Hij doet dat met medewerking van John Cleese. In drie delen worden individuele creativiteit, team creativiteit en organisatie creativiteit in hun samenhang met innovatie op toegankelijke wijze beschreven. Belangrijke theorieën komen aan de orde en worden steeds met testjes, raadsels en cartoons geïllustreerd. Het geheel wordt afgewisseld met commentaar van John Cleese en scènes uit Fawlty Towers.

Specificaties

ISBN13:9789046803264
Trefwoorden:innovatie, creativiteit
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2007
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Creativiteit en innovatie
Carla Verwijs | 28 mei 2008
In het voorwoord van 'Creativiteit en innovatie' lees ik dat Fons Trompenaars met dit boek een gat wil vullen tussen boeken die beschrijven hoe mensen creatiever worden en boeken die bedrijven helpen een innovatieve cultuur te creëren. Een boek dat de onderwerpen creativiteit en innovatie integreert, ontbreekt. Trompenaars, die ik al kende van zijn boek 'Business en cultuur', wil met dit boek dat gat dichten. Zelf denk ik dat Trompenaars vooral zijn eigen oude wijn in nieuwe vaten heeft gegoten.
Lees verder

Lezersrecensies

2.4 van de 5
8 stemmen
1
0
1
5
1

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Over John Cleese

John Cleese, vooral bekend als acteur/komiek van Monty Python's Flying Circus en Fawlty Towers, is een autoriteit op het gebied van creativiteit. Hij maakte tevens een aantal instructiefilms voor commerciële trainingen.

Andere boeken door John Cleese

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

1. Inleiding
2. Individuele creativiteit
3. De componenten en werkwijze van succesvolle en creatieve teams
4. Creativiteit en innovatie binnen de organisatie
5. In de praktijk een cultuur van innovatie creëren

Register
Webondersteuning

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creativiteit en innovatie