Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting
,

Bedrijfsinnovatie

Sturen op creativiteit van je medewerkers

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789046806937
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
19,95
9,95
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

'Bedrijfsinnovatie' geeft op een praktische wijze weer hoe in een innovatieve cultuur individuele creativiteit de ruimte krijgt en samen met het bedrijfsresultaat kan groeien.
Hoe vertaalt u persoonlijke ontwikkeling van mensen naar een team en de organisatie als geheel zodat het bijdraagt aan de continuïteit van het bedrijf, de vernieuwing van talent en de motivatie van alle medewerkers?
Dit boek toont aan dat innovatie, zeker in tijden van economische neergang voor veel bedrijven van levensbelang is om succes in de toekomst te kunnen waarborgen.

Specificaties

ISBN13:9789046806937
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:318
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Over Charles Hampden-Turner

Charles Hampden-Turner is a Senior Research Associate at the Judge Business School at the University of Cambridge and cofounder and Director of Research and Development at the Trompenaars-Hampden-Turner Group.

Andere boeken door Charles Hampden-Turner

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

1. Inleiding
2. Individuele creativiteit
3. Individuele creativiteit als proces
4. Elementen en processen in succesvolle en creatieve teams
5. Interculturele teams en wereldwijde dialoog I
6. Interculturele teams en wereldwijde dialoog II
7. Innovatie en ondernemerschap leren
8. Innovatie, leren en organisatiestructuur
9. Cultuur als integrator van innovatieve waarden
10. Wat kan een leider nu het beste doen?

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijfsinnovatie