Organisaties in transitie
ondernemend in een veranderende wereld
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789046905586Samenvatting
De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. Veel organisaties krijgen te maken met fundamentele veranderingen in hun bedrijfsvoering. Organisaties hebben behoefte aan professionals die zowel strategisch als operationeel kunnen inspelen op steeds veranderende omstandigheden. In Organisaties in transitie staat centraal hoe (aanstaande) professionals flexibel kunnen omgaan met veranderingen, risico's kunnen inschatten en actie kunnen ondernemen in een veranderende omgeving.
Organisaties in transitie is een praktisch boek over verandermanagement. Het behandelt niet alleen de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen (transitie) maar laat ook zien hoe organisaties én hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties. Het boek draagt bij aan de voorbereiding van studenten op hun toekomstige rol als flexibele professional in de veranderende organisatie. Het leert ze omgaan met de complexiteit en onzekerheden van de huidige samenleving en biedt een praktijkgerichte methode om veranderingen daadwerkelijk tot stand te brengen.
Docenten die het boek voorschrijven kunnen een docentenhandleiding, toetsvragen en cases met opdrachten aanvragen.
Het boek richt zich op studenten aan diverse HEO-opleidingen die een vak aanbieden op het gebied van verandermanagement. Het is ook geschikt voor professionals (in opleiding) die te maken hebben met verandermanagement, kennismanagement, verbetermanagement en innovatie.
Eric Leltz is werkzaam bij de Faculteit Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht en geeft daar onderwijs in projectmanagement, verbetermanagement, kennismanagement en ondernemen.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan