Lees verder
Niemand heeft zo'n grote naam gemaakt in creatief denken als Dr. Edward de Bono (1933, studie medicijnen, promoveerde in psychologie en fysiologie).
Meer over Edward de BonoCreatief denken
Slimme technieken om problemen op te lossen
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002833Samenvatting
Van de hand van Edward de Bono, bestsellerauteur van onder meer 'Zes denkende hoofddeksels' en 'Gym voor je geest', is er nu het allesoverkoepelende magnum opus: 'Creatief denken'. Met dit boek wil hij ons aanzetten ons denken te vernieuwen.
Hij beschrijft in 'Creatief denken' de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken. Enkele van deze technieken zijn bekend uit zijn vorige boeken, zoals het lateraal denken en de zes denkhoeden, andere zijn nieuw ontwikkeld. Met 'Creatief denken' leggen we de denklat een stuk hoger en leren we slimmer denken, waardoor we - zowel op persoonlijk als op zakelijk niveau - problemen creatiever oplossen en succesvoller worden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Edward de Bono
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Creativiteit
2. De formele instrumenten van lateraal denken
3. Oordeel in plaats van ontwerp
4. Kennis en informatie
5. Taal
6. Democratie
7. Universiteiten
8. Scholen
9. De media
10. Perceptie
11. Kritisch denken en kritiek
12. Kunst en denken
13. Leiderschap en denken
14. Conflicten en meningsverschillen
15. Drieëntwintig redenen waarom het denken zo slecht is
16. Wat kan ik doen?
17. Wat kun jij doen?
18. Wat kan de samenleving doen?
19. Waarden
20. Recht om te denken
Epiloog
De Edward de Bono Foundation
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan