Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het waarom van werk

Naar een organisatie van overvloed

Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789047003946
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De meeste mensen werken allang niet meer voor het geld alleen. Volgens Dave en Wendy Ulrich zoeken ze vooral naar zin, identiteit, betrokkenheid, sociale contacten, en mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen, een bijdrage te leveren in het werk. En dat allemaal het liefst in overvloed.

Een organisatie van overvloed is succesvoller, wijst onderzoek uit. Daarom ontwikkelden de auteurs op basis van de positieve psychologie en jarenlang onderzoek een model van de zeven fundamentele dimensies van werk. Met dat model kunnen managers aan de slag om echte betrokkenheid te creëren, positieve relaties op te bouwen - kortom een geweldige omgeving te creëren. Dat is van cruciaal belang om zo medewerkers te binden, en de toegevoegde waarde voor klanten en stakeholders te vergroten.

'Het waarom van werk' stond nummer 1 op onder meer de bestsellerslijsten van 'Wall Street Journal Business' en 'USA Today'. Het is een inspirerend en motiverend handboek vol praktische hulpmiddelen.

Specificaties

ISBN13:9789047003946
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:277
Druk:1
Verschijningsdatum:23-4-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Het waarom van werk
Peter de Roode | 11 augustus 2011
De HRM-goeroe Dave Ulrich, o.a. bekend geworden van bestellers als 'Human Resources Champions' en 'The HR value proposition', schreef samen met zijn vrouw Wendy een prachtig boek over de betekenis van werk. Wat van (Dave) Ulrich verwacht mocht worden, doet hij ook: hij onderbouwt zijn verhaal met feiten. En dat maakt 'Het waarom van werk' zo aantrekkelijk. Het is een helder geschreven verhaal met wetenschappelijke fundering, waarin ook nog eens veel praktische instrumenten krijgen aangereikt.
Lees verder
recensie
Het waarom van werk
Eelke Pol | 10 augustus 2011
Een nieuw boek van Dave Ulrich roept verwachtingen op. Tegelijkertijd maakt een dergelijke 'coproductie vanuit familieverband' enigszins achterdochtig: moet Wendy Ulrich worden gelanceerd? Winnen de verwachtingen het van de achterdocht? De uitkomst is een gelijkspel: in potentie is 'Het waarom van werk' een mooi boek, maar in de uitwerking is het onvoldoende overtuigend.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Dave Ulrich

Dave Ulrich is hoogleraar Bedrijfskunde aan de University of Michigan. Hij heeft talloze boeken en artikelen gepubliceerd over human resources en organisatie en is als adviseur verbonden aan vele bedrijven. Tot de onderwerpen waarover hij adviseert, behoren leiderschapsontwikkeling, ontwikkeling van organisatiecapaciteiten, snelle implementatie, ontwikkeling van een gemeenschappelijke mentaliteit en vorming van een beleidsplan voor human resources. Vijf beroepsorganisaties hebben hem onderscheiden voor levenslange verdienste en hij is lid van verscheiden redactieraden.

Andere boeken door Dave Ulrich

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Pleidooi voor betekenis
2. Het creëren van overvloed
3. Wat zijn mijn kwaliteiten? (Identiteit)
4. waar ga ik naartoe? (doel en motivatie)
5. Met wie maak ik de reis? (Relaties en teamwork)
6. Hoe creëer ik een positieve werkomgeving? (Effectieve werkcultuur of –setting)
7. Welke uitdagingen interesseren me? (Persoonlijke bijdragen)
8. Hoe reageer ik op een wegwerpcultuur en verandering? (Groeien, leren e veerkracht tonen)
9. Waar heb ik plezier in? (Fatsoen en geluk)
10. Gevolgen voor executives, human resources en individuen

Bijlage
Noten
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het waarom van werk