Lees verder
Dave Ulrich is hoogleraar Bedrijfskunde aan de University of Michigan. Hij heeft talloze boeken en artikelen gepubliceerd over human resources en organisatie en is als adviseur verbonden aan vele bedrijven.
Meer over de auteursHet waarom van werk
Naar een organisatie van overvloed
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789047003946Samenvatting
De meeste mensen werken allang niet meer voor het geld alleen. Volgens Dave en Wendy Ulrich zoeken ze vooral naar zin, identiteit, betrokkenheid, sociale contacten, en mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen, een bijdrage te leveren in het werk. En dat allemaal het liefst in overvloed.
Een organisatie van overvloed is succesvoller, wijst onderzoek uit. Daarom ontwikkelden de auteurs op basis van de positieve psychologie en jarenlang onderzoek een model van de zeven fundamentele dimensies van werk. Met dat model kunnen managers aan de slag om echte betrokkenheid te creëren, positieve relaties op te bouwen - kortom een geweldige omgeving te creëren. Dat is van cruciaal belang om zo medewerkers te binden, en de toegevoegde waarde voor klanten en stakeholders te vergroten.
'Het waarom van werk' stond nummer 1 op onder meer de bestsellerslijsten van 'Wall Street Journal Business' en 'USA Today'. Het is een inspirerend en motiverend handboek vol praktische hulpmiddelen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Dave Ulrich
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Pleidooi voor betekenis
2. Het creëren van overvloed
3. Wat zijn mijn kwaliteiten? (Identiteit)
4. waar ga ik naartoe? (doel en motivatie)
5. Met wie maak ik de reis? (Relaties en teamwork)
6. Hoe creëer ik een positieve werkomgeving? (Effectieve werkcultuur of –setting)
7. Welke uitdagingen interesseren me? (Persoonlijke bijdragen)
8. Hoe reageer ik op een wegwerpcultuur en verandering? (Groeien, leren e veerkracht tonen)
9. Waar heb ik plezier in? (Fatsoen en geluk)
10. Gevolgen voor executives, human resources en individuen
Bijlage
Noten
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan