


Pacelle van Goethem
DrsPacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem,
invloed en overtuigen.
Pacelle van Goethem: ‘Overtuigingskracht zit tussen de regels: door de manier waarop je iets brengt’
Justin van Lopik
23 juli 2020
Lang niet de beste ideeën halen de eindstreep. Mensen met macht en een grote mond staan vaak vooraan. Hoe voer je nu een goed gesprek zodat ook echt de beste ideeën worden gehoord? Pacelle van Goethem geeft daarvoor tips en tricks tijdens de Nationale Gesprekkendag. Over de Merkel-doctrine, de Sadat-techniek, connectie, de eerste honderd dagen en het verkopen van ‘een goed onderhouden oude Saab van een eerste eigenaar'.
Lees het volledige artikel
E-book
Pacelle van Goethem
IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
De psychologie van overtuigen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789047006312Direct te downloaden
Samenvatting
Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim.
In 'IJs verkopen aan eskimo's' biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Ze beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden.
Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips.
Specificaties
ISBN13:9789047006312
Trefwoorden:overtuigen, psychologie, overtuigingskracht
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:237
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:23-1-2013
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit
ISSN:
Expertrecensies (5)


IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Klanten zijn niet gek en ze hebben tegenwoordig keuze te over. Leveranciers en producten in overvloed. Dus hoe overtuig je mensen, consumenten en klanten om toch voor jouw bedrijf, merk of product te kiezen. Of hoe zorg je ervoor dat jouw baas en collega's het eens zijn met jouw plannen?
Lees verder
Lees verder

IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Sonja de Bruin | 24 mei 2013
Alhoewel de inhoud van 'IJs verkopen aan Eskimo's' niet echt vernieuwend is, geeft het wel een verfrissende kijk op het fenomeen overtuigingskracht. Pacelle van Goethem schetst op een leuke manier een ietwat ontluisterend beeld.
Lees verder
Lees verder

IJs verkopen aan eskimo's
Ilja Jacobs | 20 april 2009
Stel u heeft een advies geschreven dat er zijn mag, goed onderbouwd en met een grote toegevoegde waarde. En toch, het advies landt niet bij uw opdrachtgever. In het boek 'IJs verkopen aan eskimo's' legt Pacelle van Goethem aan de hand van (leesbare) theorie over ons brein en een duidelijk 'model van invloed' uit hoe u kunt zorgen dat deze situatie verleden tijd wordt. De ondertitel van het boek is niet voor niets: 'Leer je invloed vergroten en onzichtbaar overtuigen'. In het boek staan vele voorbeelden, die u regelmatig zult gebruiken omdat ze nuttig zijn en goed blijven hangen. Zoals de groene kikker, oftewel zorg dat alle elementen in uw verhaal een functie hebben en dat die functie gedurende uw verhaal hetzelfde blijft. Een goed leesbaar en praktisch toepasbaar boek.
Lees verder
Lees verder

IJs verkopen aan eskimo’s
Ben Kuiken | 13 maart 2009
De laatste jaren zijn er veel boeken verschenen met praktische tips over invloed en beïnvloeding. Het recent verschenen boek van Pacelle van Goethem, IJs verkopen aan eskimo’s, geeft een wetenschappelijke onderbouwing, en is nog leuk om te lezen ook.
Lees verder
Lees verder
Interviews en artikelen (4)
interview
Pacelle van Goethem: ‘Overtuigingskracht zit tussen de regels: door de manier waarop je iets brengt’
Ronald Buitenhuis
23 juli 2020
Lang niet de beste ideeën halen de eindstreep. Mensen met macht en een grote mond staan vaak vooraan. Hoe voer je nu een goed gesprek zodat ook echt de beste ideeën worden gehoord? Pacelle van Goethem geeft daarvoor tips en tricks tijdens de Nationale Gesprekkendag. Over de Merkel-doctrine, de Sadat-techniek, connectie, de eerste honderd dagen en het verkopen van ‘een goed onderhouden oude Saab van een eerste eigenaar'.
opinie
De wet van de gevoelswaarde
Martijn Leijten
2 mei 2013
Tegenstanders van bestuurlijke plannen gebruiken argumenten die bezorgdheid uitdrukken. Bestuurders bestrijden deze met harde informatie. Het blijkt moeilijk om op die manier een pleit te beslechten omdat gevoelsredenen in de praktijk vaak sterker zijn dan rationele argumenten.
interview
De boekenkast van Pacelle van Goethem, overtuigingsexpert en onderzoeker
Joep Schrijvers
19 juli 2011
Ze trekt volle zalen. Haar stem is helder. Met een soepele pen schrijft ze over de psychologie van het overtuigen. Ze is een multi-talent.
podcast
Pacelle van Goethem over overtuigen
Ben Kuiken
16 maart 2009
Iedereen kan overtuigen, vindt Pacelle van Goethem. Daarom schreef zij het boek IJs verkopen aan eskimo’s, een boek dat gaat over de basisregels van overtuigen en het betrekken van mensen bij de inhoud. Boekcover vroeg Van Goethem waardoor mensen hun overtuigingskracht soms verliezen. En hoe het kan dat de underdog soms toch zijn zin krijgt?
Over Pacelle van Goethem
DrsPacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem,
invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich
verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch entrum Groningen. Ze bestudeerde daarbij alle beïnvloedingsdisciplines: van psychologie tot theaterwetenschap en van sociolinguïstiek tot kwantumfysica.
Pacelle ontdekte de spectaculaire samenhang tussen ontspanning en overtuigen. Ze bundelde haar kennis in haar eerste boek: 'IJs verkopen aan Eskimo's - leer je invloed vergroten en onzichtbaar overtuigen'. Vorig jaar lanceerde Pacelle een audioboek 'De psychologie van het overtuigen' waarin ze haar toehoorders stap-voor-stap leert om krachtiger over te komen.
Inhoudsopgave
Voorwoord
Deel 1: Invloed & overtuigen
1. Hoe werkt overtuigen?
2. Het Model van Invloed en Overtuigen
Deel 2: Strategie van overtuigen
3. Hoe pak je het aan?
Deel 3: Persoonlijke overtuigingskracht: ontspannen
4. Je eigen stijl
5. Overtuigen als autoriteit
6. Overtuigen als vriend
7. Overtuigen als voorbeeld
Deel 4: Inhoudelijke overtuigingskracht: betrekken
8. De inhoud van je inhoud vergroten
9. Overtuigen met een goed verhaal
10. Overtuigen met de goede argumenten
11. Overtuigen met heldere taal
Deel 5: Handig
Analyse en strategie: Wat heeft de ander nodig?
Modellen
Literatuur
Register
Deel 1: Invloed & overtuigen
1. Hoe werkt overtuigen?
2. Het Model van Invloed en Overtuigen
Deel 2: Strategie van overtuigen
3. Hoe pak je het aan?
Deel 3: Persoonlijke overtuigingskracht: ontspannen
4. Je eigen stijl
5. Overtuigen als autoriteit
6. Overtuigen als vriend
7. Overtuigen als voorbeeld
Deel 4: Inhoudelijke overtuigingskracht: betrekken
8. De inhoud van je inhoud vergroten
9. Overtuigen met een goed verhaal
10. Overtuigen met de goede argumenten
11. Overtuigen met heldere taal
Deel 5: Handig
Analyse en strategie: Wat heeft de ander nodig?
Modellen
Literatuur
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan