Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Emotionele intelligentie in de praktijk

Paperback Nederlands 2013 9789047006756
Verkooppositie 3965
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

De regels op het werk zijn aan het veranderen. We worden steeds meer op een nieuwe manier beoordeeld: het gaat er niet alleen om of we slim en competent genoeg zijn, maar vooral om hoe goed we onszelf en anderen kunnen beoordelen en hanteren.

'Emotionele intelligentie in de praktijk' beschrijft het effect van emotionele intelligentie op bedrijf en organisatie en op de mensen die er werken. Tevens bevat dit boek hulpmiddelen en een test om de 'EQ-factor' voor uzelf in kaart te brengen en te optimaliseren.

Specificaties

ISBN13:9789047006756
Rubriek:Psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:480
Druk:7
Verschijningsdatum:5-4-2016

Expertrecensies (1)

Peter de Roode | 16 september 2010
Wie geïnteresseerd is in alles rondom EQ, mag dit boek niet missen. Daniel Goleman beschrijft veel praktijksituaties waaruit naar voren komt dat het begrip emotionele intelligentie niet langer weg te denken is in zowel de maatschappij als in haar organisaties.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Daniel Goleman

Daniel Goleman is psycholoog. Hij studeerde psychologie aan Harvard University en was hoofdredacteur van Psychology Today. Hij is de bedenker van het begrip 'emotionele intelligentie' en auteur van het gelijknamige boek. 'Emotionele intelligentie' verscheen in 1996 en werd in meer dan twintig talen vertaald.

Andere boeken door Daniel Goleman

Inhoudsopgave

Deel 1: De expertise voorbij
1. De nieuwe maatstaf
2. Vaardigheden van de uitblinkers
3. De harde casus voor de zachte vaardigheden

Deel 2: Zelfkennis
4. Het innerlijke roer
5. Zelfbeheersing
6. Wat ons beweegt

Deel 3: Omgaan met mensen
7. De sociale radar
8. De kunst van de invloed
9. Samenwerking, teams en groeps-IQ

Deel 4: Een nieuw leermodel
10. Miljarden dollars verspild
11. De beste aanpak

Deel 5: De emotioneel intelligente organisatie
12. Vinger aan de pols van de organisatie
13. De kern van het prestatievermogen

Appendices
Noten
Woord van dank
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Emotionele intelligentie in de praktijk