
Lees verder
Wijnand Jongen is een internationale auteur, spreker, futurist en trendwatcher op het gebied van retail en e-commerce.
Meer over Wijnand JongenDe retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In 'Het einde van online winkelen' laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn.
Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan. Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die steeds meer gedomineerd wordt door marktplaatsen en platformen. Ze moeten transformeren in digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat.
Wijnand Jongen geeft aan de hand van talloze inspirerende voorbeelden een ultiem overzicht van de trends en ontwikkelingen die het retaillandschap in rap tempo veranderen. Hij schetst een helder beeld van de toekomst, waardoor dit boek onmisbaar is voor iedereen die wil weten wat de detailhandel en de dienstensector te wachten staat.
e-commerce digitale transformatie retail consumentengedrag internet innovatie kunstmatige intelligentie social media big data klantervaring toekomst omnichannel customer journey internet of things platformeconomie blockchain deeleconomie disruptie personalisatie circulaire economie customer care marktplaats virtual reality augmented reality mobiel betalen robotisering last mile delivery netwerksamenleving duurzaamheid digitale netwerkorganisaties 3d-printing werkgelegenheid privacy drones digitale vaardigheden onderwijs machtsconcentratie regelgeving globalisering kapitaalisme