Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Kleur bekennen
Kleur bekennen
Kleur bekennen
Rachelle van der Linden

creatief ondernemer, eigenaar van Creatinc

Meer over de auteurs
Kleur bekennen - Bepaal je koers met het organisatiekompas Marco Derksen 6 januari 2020 Al veel vaker namen we ons voor om onze verhalen te bundelen en onze ervaring te delen. Maar pas nu lijkt de tijd echt rijp te zijn. We hebben samengewerkt, geleerd, elkaar bevraagd, geprikkeld en uitgedaagd. Lees het volledige artikel
Rachelle van der Linden, Marco Derksen

Kleur bekennen

Bepaal je koers met het organisatiekompas

Paperback Nederlands 2019 9789047012757
21 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 22 dagen
Voormalig top 100Totaal 38 dagen
Verkooppositie 1152Hoogste positie: 6
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Rachelle van der Linden en Marco Derksen presenteren in 'Kleur bekennen' drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen: Reflect, Redesign en Recreate. Het begint met het doorgronden van wat je organisatie in de essentie is: een inspirator, een gids, een facilitator of een servicer? Door je rol helder te krijgen kun je gefundeerde en duurzame strategische keuzes maken, en leg je de basis voor het kompas waarmee je je organisatie op koers brengt en de toekomst in loodst.

Van der Linden en Derksen trekken al twintig jaar samen op om organisaties tot fundamentele verandering te laten komen. Ze kwamen erachter dat succesvolle vernieuwing pas lukt als een organisatie haar oorsprong niet verloochent en vanuit die kern keuzes maakt. Van der Linden werkt intuïtief, inventief en vanuit een holistisch perspectief. Derksen benadert transformatie meer vanuit een sociaal-technologische blik. Deze complementaire expertises, samen met inzichten vanuit het verleden, een scherpe visie op de toekomst én de overtuiging dat juist nu elke organisatie kleur zou moeten bekennen, hebben geleid tot dit boek.

Specificaties

ISBN13:9789047012757
Trefwoorden:veranderen, vernieuwing, organisatievernieuwing, innovatiekracht, organisatiekompas
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2019
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

Kleur bekennen - 'Een heel originele insteek'
Elly Stroo Cloeck | 15 oktober 2020
Kleur bekennen - Bepaal je koers met het organisatiekompas van Rachelle van der Linden en Marco Derksen is een kleurrijk en mooi geïllustreerd boek waarmee je je organisatie kunt vernieuwen.
Lees verder
Kleur bekennen - 'Een nuttig model'
Sjors van Leeuwen | 13 december 2019
De wereld verandert in rap tempo en organisaties moeten daarin mee. Hoe pak je dat aan? Je leest het in het boek Kleur bekennen. Rachelle van der Linden en Marco Derksen presenteren daarin drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
21 stemmen
18
2
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Kleur bekennen - Bepaal je koers met het organisatiekompas
Marco Derksen 6 januari 2020 Al veel vaker namen we ons voor om onze verhalen te bundelen en onze ervaring te delen. Maar pas nu lijkt de tijd echt rijp te zijn. We hebben samengewerkt, geleerd, elkaar bevraagd, geprikkeld en uitgedaagd.
Artikel lezen

Over Rachelle van der Linden

Rachelle van der Linden is creatief ondernemer en eigenaar van Creatinc. Zij trekt al twintig jaar geregeld samen op met Marco Derksen om organisaties tot fundamentele verandering te laten komen. Ze kwamen erachter dat dat pas lukt als een organisatie haar oorsprong niet verloochent en vanuit die kern keuzes maakt. Zo stonden ze aan de wieg van vernieuwingen van organisaties op allerlei terreinen. Zij staat in de Top 10 van de meest invloedrijke vrouwen in het bedrijfsleven. Op intuïtie wijst ze bedrijven gepassioneerd de weg naar een nieuwe wereld. Wie of wat boeit niet zo, maar ‘waarom’ is haar drijfveer. Zij is onder andere co-founder van Knab (bank van Aegon) en stond aan de wieg van EnergieDirect (Essent), Vers247 en Foodreporter (Bidfood). Daarnaast heeft ze NLZiet, de ‘Netflix’ van de Nederlandse zendergroepen RTL, SBS en NPO gelanceerd. Kleur Bekennen is een methode die ze heeft ontwikkeld in de afgelopen 20 jaar als manier om brug te bouwen tussen vandaag en morgen.

Andere boeken door Rachelle van der Linden

Bekijk alle boeken

Over Marco Derksen

Marco Derksen is strategisch adviseur digitale transformatie en digitaal leiderschap. Hij is oprichter en partner van strategisch adviesbureau Upstream. Marco is adviseur, spreker en inspireert op het gebied van (digitaal) leiderschap bij digitale transformatie. Marco studeerde scheikunde in de jaren negentig en stapte na een loopbaan als wetenschappelijk medewerker over naar de wereld van marketing en communicatie. Hij richtte het toonaangevende online platform Marketingfacts op. In 2005 begon hij voor zichzelf met Upstream. Dit bedrijf transformeerde hij in 2013 tot netwerkorganisatie. Hij heeft inmiddels ruim twintig jaar ervaring op het gebied van technologie, innovatie en (digitale) media. Samen met mede-eigenaar Arne Keuning en een team van netwerkpartners werkt Marco aan projecten rondom digitale transformatie. Spreker & dagvoorzitter Binnen Upstream maar ook als docent, spreker en dagvoorzitter houdt Marco zich voortdurend bezig met de impact van digitale technologie op mens en maatschappij, overheid en bedrijfsleven en in het bijzonder de digitale transformatie en leiderschap bij digitale transformatie. Leiderschap bij digitale transformatie Samen met Prof Dr Jan van Dijk is hij sinds 2013 kerndocent van de leergang Leiderschap bij Digitale Transformaties aan de AOG School of Management, de post-academische opleider van Rijksuniversiteit Groningen. Dagstage Nadat Marco Derksen in 2018 al was begonnen met het maandelijks een dag stage lopen bij mensen uit zijn netwerk, hebben Marco Derksen en Stephan Fellinger begin 2019 het platform Dagstage.nl gelanceerd.

Andere boeken door Marco Derksen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Onze verwonderingen

Deel I – De geboorte van ons kompas
1 De ankers en kompassen uit ons verleden
2 Koers bepalen: waar begint je reis?
3 Bouwen vanuit hart en ziel

Deel II – Van inzicht naar zelf aan de slag
4 Reflect
5 Redesign
6 Recreate
EnergieDirect
Knab
Vers
NLZiet

Een doorkijkje naar de toekomst
Onze inspiratiebronnen
Dankwoord

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Begeleiden voor iedereen
    Albert Meijerink
    Begeleiden voor iedereen
    € 21,50
  • Uberleven
    Jeroen van Bergeijk
    Uberleven
    € 20,99
  • Zorgethiek in praktijk
    Mieke Grypdonck
    Zorgethiek in praktijk
    € 25,99
  • Digitaal Vermogen
    Denis Doeland
    Digitaal Vermogen
    € 24,95
  • Onderzoek in de gezondheidszorg
    Esther Bakker
    Onderzoek in de gezondheidszorg
    € 53,95
  • 33 tips voor hbo-didactiek
    Wessel Peeters
    33 tips voor hbo-didactiek
    € 33,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kleur bekennen

        Kleur bekennen
        Rachelle van der Linden , Marco Derksen
        /