Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Verandering

Hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt

Paperback Nederlands 2021 9789047014577
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In 'Verandering' presenteert Damon Centola zijn baanbrekende onderzoek naar hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag kunt veranderen. Want waarom komt een beweging als Black Lives Matter jarenlang niet op gang en wat maakte dat het onlangs wel een succes werd? En waarom lopen zoveel bedrijven stuk op de digitale transformatie? Anders dan we denken is er voor verandering een kleine hechte groep nodig, en niet enkele influentials met een indrukwekkend netwerk.

Centola laat zien hoe verandering werkt, hoe nieuw gedrag zich verspreidt en waarom het vaak mislukt. Hij geeft inzicht in met welk beleid we gewenst gedrag kunnen stimuleren en wat juist averechts werkt. Centola besluit het boek met zeven manieren voor een succesvolle cultuurverandering. Met deze kennis kun je eindelijk echte verandering teweegbrengen, of het nou gaat om een beweging, een innovatie of een bedrijfscultuur..

Specificaties

ISBN13:9789047014577
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:352
Druk:1
Verschijningsdatum:9-4-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

Verandering. Hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt - 'Must read'
Walter Boer | 3 juni 2021
Verandering. Hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt van Damon Centola is verplichte kost voor elke professional die zich bezighoudt met het realiseren van structurele gedragsveranderingenveranderingen.
Lees verder
Verandering - 'Must voor wie gaat voor cultuurverandering'
Henk Jan Kamsteeg | 17 mei 2021
Aan de hand van tientallen voorbeelden laat onderzoeker en socioloog Damon Centola zien hoe cultuurVerandering echt kan plaatsvinden. Liefhebbers van de boeken van Malcolm Gladwell, zullen ongetwijfeld ook weglopen met de schrijfstijl van Centola. Een mooie combi van gedegen onderzoek, harde cijfers en aansprekende verhalen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Nieuwe Management Summaries, met o.a. Verandering van Damon Centola
Pierre Pieterse 14 oktober 2021 In de netwerkwetenschap ging men er tientallen jaren van uit dat alles zich als een virus verspreidt. Alles duidt hier niet alleen op ziektekiemen, informatie en producten maar ook op sociale normen, sociale mediatechnologieën, politieke stromingen en zelfs religies. Maar het ligt toch wat genuanceerder, zo schrijft Damon Centola in Verandering.

Over Damon Centola

DAMON CENTOLA is verbonden aan de Annenberg School for Communication en aan de Universiteit van Pennsylvania. Zijn onderzoek wordt internationaal aangehaald en is in verschillende vakbladen gepubliceerd. Verder is hij veelgevraagd spreker en adviseert hij organisaties als het Smithsonian, Amazon, Microsoft en de nba. Eerder schreef hij How Behavior Spreads.

Andere boeken door Damon Centola

Inhoudsopgave

Voorwoord 9
Inleiding 13

I – Wijdverbreide mythen die verandering in de weg staan
1 De mythe van de infl uencer: de (on)populariteitsparadox 23
2 De mythe van virale verspreiding: de onverwachte zwakte van zwakke verbindingen 46
3 De mythe van de sticky- strategie: ook geweldige producten slaan niet altijd aan 67

II – Een script voor verandering: inspelen op de infrastructuur van aanstekelijkheid
4 Hoe verandering ontstaat: de ontdekking van complexe aanstekelijkheid 87
5 Complexe aanstekelijkheid in actie: memes, bots en politiek activisme 107
6 De infrastructuur van aanstekelijkheid: het belang van brede bruggen 118
7 Het principe van relevantie: de kracht van ons soort mensen en andere mensen 145

III – Het kantelpunt van 25 procent
8 Op zoek naar het nieuwe normaal 169
9 Wittgenstein, #MeToo en het geheim van cultuurverandering 187
10 Onze blinde vlek houdt ons voor de gek: onverwachte triggers voor het kantelpunt 209

IV – Van onenigheid en ontwrichting naar ontdekking
11 Sociale netwerken voor ontdekking en vernieuwing 245
12 Van vooroordeel naar verandering 268
13 De zeven basisstrategieën voor verandering 300

Dankwoord 309
Noten en literatuur 311
Register 339
Over de auteur 347

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verandering