Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Artificiële intelligentie in rekrutering

Paperback Nederlands 2019 9789048635177
Niet leverbaar.

Samenvatting

Jean en Didier hebben dit boek geschreven om een duidelijker beeld te schetsen van wat Artificiële Intelligentie is en vooral wat het niet is. Ze maken graag het onderscheid tussen welke toepassingen vandaag bestaan, waar die wetenschap vandaag toe in staat is en wat nog volledig toebehoort aan de vrije fantasie. Het verschil tussen ‘science’ en ‘sciencefiction’.

Ze hopen met dit boek de lezer te overtuigen dat AI op dit moment een verlengstuk kan zijn, dat de mens beter zal maken. Niet vervangen. Het enige wat AI op dit moment van hr zal overnemen, zijn een aantal ‘machinale taken’, wat ons zal toelaten om meer tijd vrij te maken voor de menselijke kant van hr. En dat is uiteindelijk een heel mooi streven.

Specificaties

ISBN13:9789048635177
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:112
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2019
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Expertrecensies (2)

AI in rekrutering
Niels van Gorp | 29 augustus 2019
In Artificiële Intelligentie in rekrutering beschrijven Decaestecker en Faniel welke mogelijkheden zij zien voor de toepassing van AI in het Human Resources vak in het algemeen en in de rekrutering in het bijzonder.
Lees verder
Artificiële intelligentie in rekrutering - 'Een echte eye-opener'
Dave van Ooijen | 16 mei 2019
Artificiële Intelligentie in rekrutering van Didier Decaestecker en Jean Faniel komt als geroepen. Zij schetsen niet alleen een helder beeld over wat artificiële intelligentie is en vooral wat het niet is, zij geven ook aan welke toepassingen vandaag de dag reeds bestaan.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Artificiële intelligentie in rekrutering
Didier Decaestecker 22 mei 2019 Rekruteren gaat er in de toekomst anders uitzien door AI, maar is Artificiële Intelligentie nu iets om bang voor te zijn? Didier Decaestecker en Jean Faniel schetsen in hun boek een duidelijker beeld van wat AI is en wat het niet is.

Over Didier Decaestecker

Didier is geboren te Delft in 1969. Woonde onder meer in Nederland, Kenia, Saudi-Arabië en Oman, om op zijn 18de terug te keren naar Gent om zijn Bachelor in Toegepaste Communicatie te behalen. Gepassioneerd door marketing en sales stond Didier mee aan de wieg van bedrijven zoals onder andere VT4, Be One Radio en PubliNetworks. Didier werkte ook 10 jaar als Managing Director bij LijnCom en Ticketmaster Belgium. Zijn interesse voor toekomst, talent en technologie maakten de geest van Artificiële Intelligentie in hem wakker. Zijn missie is om het toe te passen “als verlengstuk van de mens” – in tegenstelling tot het vaak terugkerende schrikbeeld van “als vervanger van de mens”.

Andere boeken door Didier Decaestecker

Over Jean Faniel

Jean Faniel is geboren te Wilrijk in 1963. Vader van twee inmiddels volwassen kinderen en gehuwd met een rasechte recruiter, Griet Dekocker. Als ondernemer bezeten door technologie, stond hij aan de wieg van diverse tech-bedrijven, zoals Shop24 (robotgestuurde winkels) en Blue Corner (laadinfrastructuur voor elektrische wagens). Binnen zijn actueel project, Joboxx.com, een tech start-up in de recruitingsector is Jean CTO. Samen met zijn team Belgische en Marokkaanse developers bepaalt hij de architectuur van het product. Mede door dit project is Artificiële Intelligentie een ware passie geworden.

Andere boeken door Jean Faniel

Inhoudsopgave

Voorwoord VOKA - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
Voorwoord

Deel 1: Artificiële intelligentie: In vele maten en gewichten
Deel 2: Artificiële intelligentie en human resources
Deel 3: Rekrutering: Labo voor kruisbestuiving tussen mens en AI
Deel 4: Sourcing: De werkgevers is de nieuwe sollicitant
Deel 5: Wie heeft schrik van AI?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Artificiële intelligentie in rekrutering