Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het merk is dood, leve het merk

Rebranding: mislukking of meesterwerk

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052616322
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Merken komen en merken gaan. Het veranderen van naam, huisstijl en merkwaarden komt steeds vaker voor. Lay's was ooit Smith's, TPG Post werd TNT Post en Postbank wordt ING. Maar hoe spectaculair ook, rebranding is geen sinecure, want de kosten zijn hoog en de afbreukrisico's groot. Het managen van een merk is moeilijker dan ooit.

Hoe kunt u zichzelf opnieuw uitvinden en tegelijkertijd blijven wie u bent? 'Het merk is dood, leve het merk' geeft de nieuwste visie op merken en ondernemen. Het merk zoals we dat kennen, is verleden tijd. Rebranding is meer dan een cosmetische operatie. Paul Stamsnijder stelt dat zonder een duidelijke visie en strategie een merkwissel al gauw lachwekkend wordt.

Dit boek is geschreven voor ondernemers, managers, marketeers, strategen, reclamemakers, ontwerpers, onderzoekers en ieder ander die er alles aan doet om zijn merk actueel te houden.

Specificaties

ISBN13:9789052616322
Trefwoorden:marketing, merken, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:152
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:28-8-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

recensie
Het merk is dood, leve het merk
Nick van Loendersloot | 23 mei 2013
'Het merk is dood, leve het merk' van Paul Stamsnijder over rebranding is een vlotgeschreven werk. Overzichtelijk ingedeeld in 7 heldere hoofdstukken en voorzien van praktische tips. 'Mislukking of meesterwerk' is de pretentieuze ondertitel en geeft aan dat de schrijver bombastisch taalgebruik bij vlagen niet schuwt.
Lees verder
recensie
Het merk is dood, leve het merk
Hugo-Jan Ruts | 24 oktober 2008
Voor organisaties is een 'merk' iets om te koesteren. Vaak vertegenwoordigt het merk een belangrijk deel van de waarde van een organisatie, maar er kunnen allerlei aanleidingen zijn dat het 'merk' moet veranderen. Fusies, overnames, slecht imago, strategische koerswijziging. Het creëren van meerwaarde in een situatie waarin een merk verandert, oftewel 'rebranding', is het onderwerp van het boek 'Het merk is dood. Leve het merk. Rebranding: mislukking of meesterwerk', van Paul Stamsnijder.
Lees verder
recensie
Goochelen met merken
Ben Kuiken | 30 mei 2008
Communicatieadviseur Paul Stamsnijder schreef een leuk en verhelderend boekje over rebranding, Het merk is dood, leve het merk. Vooral de miskleunen van bedrijven zijn zeer leerzaam, hoewel Stamsnijder een kans voor open doel helaas laat liggen.
Lees verder
recensie
Het merk is dood, leve het merk
Rob Beltman | 16 april 2008
Rebranding komt steeds vaker voor, maar specifieke literatuur over het onderwerp is schaars. Te schaars volgens Paul Stamsnijder, consultant bij communicatie adviesbureau Pleon. Met de slimme titel 'Het merk is dood, leve het merk' geeft hij aan dat dit boek gaat over de begrafenis van uw oude merk en het doorgaan met een nieuw merk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
6 stemmen
3
2
1
0
0

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Inhoudsopgave

Een handleiding

1. Verander zonder jezelf te verliezen
1.1 Hoogmoed komt voor de val
1.2 Een sterk merk is zichzelf
1.3 Een crisis in de dop
1.4 Drie valkuilen
1.5 Een stille revolutie

2. Een nieuwe visie
2.1 Twaalf categorieën
2.2 De doos van Pandora

3. Mode wordt vergeten, stijl blijft
3.1 De ontwikkeling van het merk
3.2 Een merk dat zichzelf blijft
3.3 Stilstaan om vooruit te komen

4. Efficiency of effectiviteit
4.1 Portfoliomanagement
4.2 Portfoliomodellen
4.3 De keuze tussen efficiency en effectiviteit
4.4 Rebranding vraagt regie

5. Wie je bent is hoe je heet
5.1 Een naam zegt meer dan duizend advertenties
5.2 Soorten merknamen
5.3 Succesfactoren
5.4 De kunst van het kiezen

6. Vernieuw of verdwijn
6.1 Rebrandingsstrategieën
6.2 Combinaties van rebrandingsstrategieën
6.3 De keuze voor de juiste strategie
6.4 Tijd is de dominante keuze
6.5 Binnen beginnen is buiten winnen

7. Het begin van de oplossing
7.1 De onderneming is een verhaal
7.2 Worden wie je bent
7.3 Een nieuwe belofte
7.4 Het merkboek
7.5 Het verhaal komt uit de mensen zelf
7.6 De evaluatie van de rebranding
7.7 Succesfactoren
7.8 Samenvatting

Woord van dank
Verder lezen
Over de auteur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het merk is dood, leve het merk